Siyasal Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi

dc.contributor.advisor Sönmez, Elif Eşiyok
dc.contributor.author Arslan, Fatma
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:02Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:02Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Ticari işletmelerde rekabetin artması ile işletmeler ürününü ve işletmesini tanıtmak, tercih edilmek için pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirerek farklılaşmaya çalışmakta, siyasal pazarlamada da parti temsilci adayları partilerini ve de kendilerinin tanıtımını yapmak, seçmenler tarafından tercih edilmek için stratejiler geliştirmekte ve bunun sonucu siyasal pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. Bu çalışma da öncelikle literatür taraması yapılarak siyasal pazarlama kavramının gelişimi, tanımı, özellikleri ve siyasal pazarlamayı etkileyen; iktidar ve yönetim, muhalefet, baskı gurupları ve lobicilik, seçmenler ve seçmen davranışları, uluslararası gelişmeler, medya faktörleri ve siyasal pazarlama karması olan; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kavramları da açıklanmıştır. Cumhurbaşkanlığı seçiminde adayların 21 Nisan- 24 Haziran tarihleri arasında Twitter, Facebook ve Instagram hesaplarından yapmış oldukları paylaşımların; toplam paylaşım sayısı, fotoğraf ve video paylaşımları, yapılan paylaşımlara alınan beğenmelerin sayısı, paylaşımlara yapılan yorumlar, paylaşım yapılırken kullanılan hashtag sayısı ve Twitter'daki paylaşımların almış olduğu retweet sayısı verileri kaydedilmiştir. Sosyal medya paylaşımları içerik analizi ile konularına göre miting, dış politika, dini bayramlar, milli bayram, parti aktiviteleri, ekonomi, hayvan ve insan hakları, taziye, eğitim, spor, siyasi rakipler, sağlık başlıkları altında incelenmiştir. Betimsel bir çalışma ile parti temsilci adaylarının genel seçim sonuçlarında almış oldukları oy oranları karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstract With the increase of competition in commercial enterprises, enterprises are trying to differentiate their products and businesses by realizing their marketing activities in order to be preferred. In political marketing, party representatives developed strategies to promote their parties and themselves, to be preferred by voters and consequently to carry out political marketing activities. In this study, firstly the literature study was performed Political marketing, its characteristics and properties; power and governance, opposition pressure groups and lobbying, voter and voter behavior, international developments and media factors which affect political marketing is tried to explain. In the presidential election on 21 April- 24 June the number of shares made by the candidates on Twitter, Facebook and Instagram accounts are analyzed. The total number of shares, the number of likes, photography and video shares, the comments made to the shares the number of hashtags used and the number of retweets on Twitter, are calculated. Social media contents are grouped under the following categories; foreign policy, religious and national holidays, party activities, economy, animal and human rights, condolence, education, sports, political opponents and health. Through descriptive study the election and the social media shares are compared. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5349
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject Siyasal Bilimler
dc.subject İletişim Bilimleri
dc.subject Ağızdan ağıza iletişim
dc.subject Cumhurbaşkanı
dc.subject Etkin iletişim
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Political Science en_US
dc.subject Kablosuz iletişim
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.subject Word of mouth communication en_US
dc.subject Kitle iletişimi
dc.subject President en_US
dc.subject Pazarlama iletişimi
dc.subject Active communication en_US
dc.subject Wireless communication en_US
dc.subject Pazarlama iletişimi
dc.subject Mass communication en_US
dc.subject Marketing communication en_US
dc.subject Siyasi pazarlama
dc.subject Marketing communication en_US
dc.subject Sosyal iletişim
dc.subject Political marketing en_US
dc.subject Social communication en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Social media en_US
dc.title Siyasal Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi
dc.title Use of Social Media in Political Marketing Communication: 24 June 2018 Presidental Election en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı
gdc.description.endpage 91
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 536247
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
536247 Siyasal pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı.pdf
Size:
901.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections