Yabancı Öğrencilerin Covid-19 Salgını Nedeni ile Verilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüş ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği

dc.contributor.author Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Mansur, Fatma
dc.contributor.author Saffar, Pınar Amjad Khaleel
dc.contributor.author Tengilimoğlu, Emre
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:38:49Z
dc.date.available 2024-09-10T21:38:49Z
dc.date.issued 2021
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,Türk Telekom en_US
dc.description.abstract Covid-19, tüm dünyayı ekonomik, sosyal ve eğitim gibi alanlarda olumsuz yönde etkilemiştir. Eğitimin devam edebilmesi için pek çok ülke uzaktan eğitim uygulamalarını başlatmıştır. Ancak, uzaktan eğitim sürecinden beklenen sonucu alabilmek için eğitim ortamının çok yönlü olarak tasarlanması gerekmektedir. Son yıllarda Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrenci sayısı hızlı bir artış göstermiştir. Türkiye Türk Cumhuriyetleri ve komşu ülkelerden gelen öğrenciler için tercih edilen bir ülkedir. Bu çalışma, Türkiye’de Covid-19 salgını sürecinde üniversitede eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüş, memnuniyet ve sorunlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çevrimiçi anket ile gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’de farklı üniversitelerde eğitim gören 435 yabancı öğrenci katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Vakıf üniversiteleri senkron eğitimi daha yaygın kullanırken, devlet üniversitelerinde asenkron eğitim verildiği görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun dersleri takip etmede sorun yaşadığı, uzaktan eğitimden genel memnuniyet oranının %64 olduğu ve %53.8’inin uzaktan eğitimi etkili buldukları sonucuna varılmıştır. Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin diğer öğrencilere göre uzaktan eğitimden daha çok memnun oldukları görülmüştür. Öğrencilerin uzaktan eğitimde yaşadıkları en büyük sorunlar ise; internet erişimi ve donanımla ilgili teknik problemler; sanal bir ortam olduğundan dolayı içsel motivasyon ve disiplin eksikliği; etkileşimli ders yapılmadığından dolayı dersleri anlamanın güç olmasıdır. Covid-19’un öğrencilerin tamamına yakınının (%90.8) sosyal hayatını da olumsuz yönde etkilediği görülmüştür. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.32709/akusosbil.986942
dc.identifier.endpage 1418 en_US
dc.identifier.issn 1302-1265
dc.identifier.issn 2149-4894
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 1404 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.32709/akusosbil.986942
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7512
dc.identifier.volume 23 en_US
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yabancı Öğrencilerin Covid-19 Salgını Nedeni ile Verilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüş ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections