Yabancı Öğrencilerin Covid-19 Salgını Nedeni ile Verilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüş ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği

dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorMansur, Fatma
dc.contributor.authorSaffar, Pınar Amjad Khaleel
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Emre
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-09-10T21:38:49Z
dc.date.available2024-09-10T21:38:49Z
dc.date.issued2021
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,Türk Telekomen_US
dc.description.abstractCovid-19, tüm dünyayı ekonomik, sosyal ve eğitim gibi alanlarda olumsuz yönde etkilemiştir. Eğitimin devam edebilmesi için pek çok ülke uzaktan eğitim uygulamalarını başlatmıştır. Ancak, uzaktan eğitim sürecinden beklenen sonucu alabilmek için eğitim ortamının çok yönlü olarak tasarlanması gerekmektedir. Son yıllarda Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrenci sayısı hızlı bir artış göstermiştir. Türkiye Türk Cumhuriyetleri ve komşu ülkelerden gelen öğrenciler için tercih edilen bir ülkedir. Bu çalışma, Türkiye’de Covid-19 salgını sürecinde üniversitede eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüş, memnuniyet ve sorunlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çevrimiçi anket ile gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’de farklı üniversitelerde eğitim gören 435 yabancı öğrenci katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Vakıf üniversiteleri senkron eğitimi daha yaygın kullanırken, devlet üniversitelerinde asenkron eğitim verildiği görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun dersleri takip etmede sorun yaşadığı, uzaktan eğitimden genel memnuniyet oranının %64 olduğu ve %53.8’inin uzaktan eğitimi etkili buldukları sonucuna varılmıştır. Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin diğer öğrencilere göre uzaktan eğitimden daha çok memnun oldukları görülmüştür. Öğrencilerin uzaktan eğitimde yaşadıkları en büyük sorunlar ise; internet erişimi ve donanımla ilgili teknik problemler; sanal bir ortam olduğundan dolayı içsel motivasyon ve disiplin eksikliği; etkileşimli ders yapılmadığından dolayı dersleri anlamanın güç olmasıdır. Covid-19’un öğrencilerin tamamına yakınının (%90.8) sosyal hayatını da olumsuz yönde etkilediği görülmüştür.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.986942
dc.identifier.endpage1418en_US
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.issn2149-4894
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1404en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.986942
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7512
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYabancı Öğrencilerin Covid-19 Salgını Nedeni ile Verilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüş ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections