Otel İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara’da Bir Araştırma

dc.contributor.author Çelikkaya, Murat
dc.contributor.author Şahin, Gonca Güzel
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:51:09Z
dc.date.available 2024-07-05T15:51:09Z
dc.date.issued 2022
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye Atılım Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul, Türkiye en_US
dc.description.abstract Amaç – Gelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama yaklaşımlarından biri de gerilla pazarlama yaklaşımıdır. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı tüketiciyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı; otel işletmelerinde gerilla pazarlama stratejilerinin yerini ve uygulama alanlarını ortaya koymaktır. Yöntem – Araştırmanın evreni Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleridir. Araştırmada dört yıldızlı 55 ve beş yıldızlı 22 olmak üzere, Ankara’da 75 otel işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular – Bulgulara göre otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerini etkin bir şekilde kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama taktiği; otel işletmelerinin web siteleri üzerinden tüketicilerle kurdukları iletişim faaliyetleridir. Tartışma – Otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni pazarlama faaliyetlerine bütçelerinin yetersiz olmasıdır. Ankara’da otel işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama bütçeleri genelde genel bütçenin %20’ni oluşturmaktadır. Otel işletmelerinin pazarlama bütçeleri arttıkça daha etkin gerilla pazarlama stratejileri oluşturacaklardır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2022.1493
dc.identifier.endpage 2144 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 2128 en_US
dc.identifier.trdizinid 1138964
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1493
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1138964/otel-isletmelerinde-gerilla-pazarlama-ankarada-bir-arastirma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4244
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Otel İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara’da Bir Araştırma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections