Otel İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara’da Bir Araştırma

dc.contributor.authorÇelikkaya, Murat
dc.contributor.authorŞahin, Gonca Güzel
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-05T15:51:09Z
dc.date.available2024-07-05T15:51:09Z
dc.date.issued2022
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempAtılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye Atılım Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractAmaç – Gelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama yaklaşımlarından biri de gerilla pazarlama yaklaşımıdır. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı tüketiciyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı; otel işletmelerinde gerilla pazarlama stratejilerinin yerini ve uygulama alanlarını ortaya koymaktır. Yöntem – Araştırmanın evreni Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleridir. Araştırmada dört yıldızlı 55 ve beş yıldızlı 22 olmak üzere, Ankara’da 75 otel işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular – Bulgulara göre otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerini etkin bir şekilde kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama taktiği; otel işletmelerinin web siteleri üzerinden tüketicilerle kurdukları iletişim faaliyetleridir. Tartışma – Otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni pazarlama faaliyetlerine bütçelerinin yetersiz olmasıdır. Ankara’da otel işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama bütçeleri genelde genel bütçenin %20’ni oluşturmaktadır. Otel işletmelerinin pazarlama bütçeleri arttıkça daha etkin gerilla pazarlama stratejileri oluşturacaklardır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2022.1493
dc.identifier.endpage2144en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage2128en_US
dc.identifier.trdizinid1138964
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2022.1493
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1138964/otel-isletmelerinde-gerilla-pazarlama-ankarada-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4244
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOtel İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara’da Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections