Performans yönetimi ve hizmet sektöründe bir alan çalışması

dc.contributor.advisorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:47:30Z
dc.date.available2024-07-07T12:47:30Z
dc.date.issued2009
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractİnsan kaynağı, tarih boyunca bütün örgütlerin vazgeçilmez bir öğesi olmuştur. Bu sebeple, bütün örgütler değişik isimler altında ve değişik yöntemlerle insan kaynağının görevlerini nasıl yaptıklarını gözlemleme ihtiyacı duymuşlardır. Bu araştırmanın ilk bölümünde, performans yönetimi, amaçları, ilkeleri, yapılan hatalar ile geleneksel ve çağdaş yöntemler adları altında performans değerlendirme yöntemleri incelenmiştir. Günümüzde, örgütler tarafından kullanılan en çağdaş yöntemin, 360 derece performans değerlendirme yöntemi olduğu kabul edilmektedir. Çünkü bu yöntemi diğer yöntemlerden ayıran en önemli özelliği, işgörenin performansı belirlenirken işgörenin görevi sebebiyle etkileşim ve iletişim içinde olduğu bütün çevrelerden bilgi akışının sağlanmasıdır. Araştırmanın ikinci bölümünde, alan çalışmasının yapıldığı Tepe Savunma ve Güvenlik Sistemleri Sanayi A.Ş.'de uygulanmakta olan grafik cetveller performans sistemi analiz edilmiş, üçüncü ve son bölümde ise bu firmanın hizmet verdiği iki alışveriş merkezinde görev yapan işgörenlerin performansının belirlenmesinde, müşterilerin görüş ve düşüncelerine de yer verilerek, 360 derece performans değerlendirme yöntemi ile grafik cetveller performans değerlendirme yönteminin birlikte başarılı bir şekilde kullanılıp kullanılamayacağı araştırılmış ve kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractHuman resource has been an indispensable element of all the organizations throughout history. Therefore, all organizations needed to observe how human resource fulfilled its duties under different names and different methods. In the first part of this study, performance management, its objectives, principles and mistakes and also performance appraisal methods under the names of traditional and modern methods are examined. Today, it is commonly agreed that the most modern method used by the organizations is 360 degree performance appraisal method because the most important characteristic of this method that differs it from others is that while determining the performance of an employee, this method provides data flow from all the environment with which the employee interacts and communicates due to his/her duty. In the second part of the study, the graphical scales performance system used at Tepe Savunma ve Güvenlik Sistemleri Sanayi A.Ş. where the fieldwork was performed is analyzed. In the third and last part, for determination of the employees? performance working in two shopping centers which this company serves, opinions and ideas of the customers are mentioned and it is discussed and decided that 360 degree performance appraisal method and graphical scales performance appraisal method can be used together successfully.en
dc.identifier.endpage109
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5254
dc.identifier.yoktezid219795
dc.language.isotr
dc.subjectKamu Yönetimi
dc.subject360 derece performans değerleme sistemi
dc.subjectHizmet sektörü
dc.subjectPerformans
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subject360 degree performance appraisal systemen_US
dc.subjectPerformans değerlendirme
dc.subjectService sectoren_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectPerformans yönetimi
dc.subjectPerformance evaluationen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectPerformance managementen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimi
dc.subjectHuman resources managementen_US
dc.titlePerformans yönetimi ve hizmet sektöründe bir alan çalışması
dc.titlePerformance management and a fieldwork in service sectoren_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
219795 Performans yönetimi ve hizmet sektöründe bir alan çalışması.pdf
Size:
729.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format