Performans Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Bir Alan Çalışması

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Çimen, Ferhat
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:47:30Z
dc.date.available 2024-07-07T12:47:30Z
dc.date.issued 2009
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract İnsan kaynağı, tarih boyunca bütün örgütlerin vazgeçilmez bir öğesi olmuştur. Bu sebeple, bütün örgütler değişik isimler altında ve değişik yöntemlerle insan kaynağının görevlerini nasıl yaptıklarını gözlemleme ihtiyacı duymuşlardır. Bu araştırmanın ilk bölümünde, performans yönetimi, amaçları, ilkeleri, yapılan hatalar ile geleneksel ve çağdaş yöntemler adları altında performans değerlendirme yöntemleri incelenmiştir. Günümüzde, örgütler tarafından kullanılan en çağdaş yöntemin, 360 derece performans değerlendirme yöntemi olduğu kabul edilmektedir. Çünkü bu yöntemi diğer yöntemlerden ayıran en önemli özelliği, işgörenin performansı belirlenirken işgörenin görevi sebebiyle etkileşim ve iletişim içinde olduğu bütün çevrelerden bilgi akışının sağlanmasıdır. Araştırmanın ikinci bölümünde, alan çalışmasının yapıldığı Tepe Savunma ve Güvenlik Sistemleri Sanayi A.Ş.'de uygulanmakta olan grafik cetveller performans sistemi analiz edilmiş, üçüncü ve son bölümde ise bu firmanın hizmet verdiği iki alışveriş merkezinde görev yapan işgörenlerin performansının belirlenmesinde, müşterilerin görüş ve düşüncelerine de yer verilerek, 360 derece performans değerlendirme yöntemi ile grafik cetveller performans değerlendirme yönteminin birlikte başarılı bir şekilde kullanılıp kullanılamayacağı araştırılmış ve kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract Human resource has been an indispensable element of all the organizations throughout history. Therefore, all organizations needed to observe how human resource fulfilled its duties under different names and different methods. In the first part of this study, performance management, its objectives, principles and mistakes and also performance appraisal methods under the names of traditional and modern methods are examined. Today, it is commonly agreed that the most modern method used by the organizations is 360 degree performance appraisal method because the most important characteristic of this method that differs it from others is that while determining the performance of an employee, this method provides data flow from all the environment with which the employee interacts and communicates due to his/her duty. In the second part of the study, the graphical scales performance system used at Tepe Savunma ve Güvenlik Sistemleri Sanayi A.Ş. where the fieldwork was performed is analyzed. In the third and last part, for determination of the employees? performance working in two shopping centers which this company serves, opinions and ideas of the customers are mentioned and it is discussed and decided that 360 degree performance appraisal method and graphical scales performance appraisal method can be used together successfully. en
dc.identifier.endpage 109
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5254
dc.identifier.yoktezid 219795
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso tr
dc.subject Kamu Yönetimi
dc.subject 360 derece performans değerleme sistemi
dc.subject Hizmet sektörü
dc.subject Performans
dc.subject Public Administration en_US
dc.subject 360 degree performance appraisal system en_US
dc.subject Performans değerlendirme
dc.subject Service sector en_US
dc.subject Performance en_US
dc.subject Performans yönetimi
dc.subject Performance evaluation en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Performance management en_US
dc.subject Scales en_US
dc.subject İnsan kaynakları yönetimi
dc.subject Human resources management en_US
dc.title Performans Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Bir Alan Çalışması
dc.title Performance Management and a Fieldwork in Service Sector en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
219795 Performans yönetimi ve hizmet sektöründe bir alan çalışması.pdf
Size:
729.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections