İndirim marketlerinin satın alma stratejisi ve vaka analizi

dc.contributor.advisorTurguttopbaş, Pınar Neslihan
dc.contributor.authorTurguttopbaş, Pınar Neslihan
dc.contributor.otherInternational Trade and Logistics
dc.date.accessioned2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.available2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde gıda perakendeciliği yoğunlaşan küresel ticaretin etkisi altında kalmıştır ve değişmeye devam etmektedir. Gıda perakendecilerine olan yoğun talep perakendeciler arasında rekabet yaratmıştır. Gıda perakendecileri, yoğun rekabet içinde güçlü kalmak ve pazarda lider konuma gelmek için bir takım pazarlama ve satın alma stratejileri geliştirmişlerdir. Rekabet gücü kazanmak ancak uzun vadeli stratejik kararlar sayesinde mümkün olabilmektedir. Perakende sektöründe söz konusu stratejik kararların en önemlilerinden biri uygun maliyetli satın alma stratejilerinin geliştirilmesidir. Satın alma biriminin uygulamalarının sonuçları mali tablolara olumlu veya olumsuz ancak her durumda direk olarak yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı, indirim marketlerinin mevcut durumda uygulamakta olduğu satın alma stratejilerinin vaka analizi ile belirlenmesidir. Konu ile ilgili literatür çalışması sonucunda çok sınırlı sayıda makale, tez ve çalışma belirlenmiştir. Bu kapsamda yöntem olarak vaka analizi seçilmiştir. Vaka analizi doğrultusunda Türkiye'nin en büyük üç indirim marketinde satın alma uzmanı, satın alma müdürü, tedarik zinciri müdürü, grup müdürü ve satın alma genel müdürü olarak çalışan tecrübeli insanlarla mülakat gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar ise karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractNowadays, global trading effects intensely food retailing and food retailing is continuing to change day by day. The high demand for the food retailing industry has created high competition amongst retailers. In order to stay strong in competition and to be the leader of the market, food retailers have developed some marketing and purchasing strategies. Gaining competition power is only possible when firms make strategic decisions in the long run. In the retail industry, one of the most important strategic decisions is to develop a procurement strategy with a reasonable cost. The results of missions and applications of procurement departments reflect directly to the financial tables of the firms. The results may reflect positively or negatively. The aim of this research is to determine the purchasing strategies of the discount stores with case studies. Necessary literature research was conducted for the research. However, a limited amount of academic research was found. For this research, the methods of sample event and case study were chosen. Therefore, experienced purchasing specialists, purchasing managers, a supply chain manager, a group director and a purchasing general manager who work for the biggest hard discount stores in Turkey were interviewed. Then the results were compared depending on the interviews.en
dc.identifier.endpage189
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4726
dc.identifier.yoktezid653601
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectGıda sektörü
dc.subjectGıda tüketimi
dc.subjectMarketler
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPerakende satış işletmeleri
dc.subjectFood sectoren_US
dc.subjectPerakendeciler
dc.subjectFood consumptionen_US
dc.subjectMarketsen_US
dc.subjectSatınalma
dc.subjectRetail enterprisesen_US
dc.subjectRetailersen_US
dc.subjectSatınalma davranışı
dc.subjectPurchasingen_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimi
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.subjectİndirimli satışlar
dc.subjectDiscount salesen_US
dc.titleİndirim marketlerinin satın alma stratejisi ve vaka analizi
dc.titleThe purchasing strategies of discount stores and case study analysisen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationef619cc1-b651-4440-a035-850b2009717a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryef619cc1-b651-4440-a035-850b2009717a
relation.isOrgUnitOfPublication91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
653601 İndirim marketlerinin satın alma stratejisi ve vaka analizi.pdf
Size:
2.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format