İndirim Marketlerinin Satın Alma Stratejisi ve Vaka Analizi

dc.contributor.advisor Turguttopbaş, Pınar Neslihan
dc.contributor.author Bilgiç, Tarık
dc.contributor.other International Trade and Logistics
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde gıda perakendeciliği yoğunlaşan küresel ticaretin etkisi altında kalmıştır ve değişmeye devam etmektedir. Gıda perakendecilerine olan yoğun talep perakendeciler arasında rekabet yaratmıştır. Gıda perakendecileri, yoğun rekabet içinde güçlü kalmak ve pazarda lider konuma gelmek için bir takım pazarlama ve satın alma stratejileri geliştirmişlerdir. Rekabet gücü kazanmak ancak uzun vadeli stratejik kararlar sayesinde mümkün olabilmektedir. Perakende sektöründe söz konusu stratejik kararların en önemlilerinden biri uygun maliyetli satın alma stratejilerinin geliştirilmesidir. Satın alma biriminin uygulamalarının sonuçları mali tablolara olumlu veya olumsuz ancak her durumda direk olarak yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı, indirim marketlerinin mevcut durumda uygulamakta olduğu satın alma stratejilerinin vaka analizi ile belirlenmesidir. Konu ile ilgili literatür çalışması sonucunda çok sınırlı sayıda makale, tez ve çalışma belirlenmiştir. Bu kapsamda yöntem olarak vaka analizi seçilmiştir. Vaka analizi doğrultusunda Türkiye'nin en büyük üç indirim marketinde satın alma uzmanı, satın alma müdürü, tedarik zinciri müdürü, grup müdürü ve satın alma genel müdürü olarak çalışan tecrübeli insanlarla mülakat gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar ise karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur.
dc.description.abstract Nowadays, global trading effects intensely food retailing and food retailing is continuing to change day by day. The high demand for the food retailing industry has created high competition amongst retailers. In order to stay strong in competition and to be the leader of the market, food retailers have developed some marketing and purchasing strategies. Gaining competition power is only possible when firms make strategic decisions in the long run. In the retail industry, one of the most important strategic decisions is to develop a procurement strategy with a reasonable cost. The results of missions and applications of procurement departments reflect directly to the financial tables of the firms. The results may reflect positively or negatively. The aim of this research is to determine the purchasing strategies of the discount stores with case studies. Necessary literature research was conducted for the research. However, a limited amount of academic research was found. For this research, the methods of sample event and case study were chosen. Therefore, experienced purchasing specialists, purchasing managers, a supply chain manager, a group director and a purchasing general manager who work for the biggest hard discount stores in Turkey were interviewed. Then the results were compared depending on the interviews. en
dc.identifier.endpage 189
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4726
dc.identifier.yoktezid 653601
dc.institutionauthor Turguttopbaş, Pınar Neslihan
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Gıda sektörü
dc.subject Gıda tüketimi
dc.subject Marketler
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Perakende satış işletmeleri
dc.subject Food sector en_US
dc.subject Perakendeciler
dc.subject Food consumption en_US
dc.subject Markets en_US
dc.subject Satınalma
dc.subject Retail enterprises en_US
dc.subject Retailers en_US
dc.subject Satınalma davranışı
dc.subject Purchasing en_US
dc.subject Tedarik zinciri yönetimi
dc.subject Purchasing behavior en_US
dc.subject Supply chain management en_US
dc.subject İndirimli satışlar
dc.subject Discount sales en_US
dc.title İndirim Marketlerinin Satın Alma Stratejisi ve Vaka Analizi
dc.title The Purchasing Strategies of Discount Stores and Case Study Analysis en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication ef619cc1-b651-4440-a035-850b2009717a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ef619cc1-b651-4440-a035-850b2009717a
relation.isOrgUnitOfPublication 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
653601 İndirim marketlerinin satın alma stratejisi ve vaka analizi.pdf
Size:
2.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections