Eğitim Dili Türkçe ve İngilizce Olan Bölüm Öğrencilerinin Ana Dili İngilizce Olanlara Karşı Olan Algılanan Sosyal Uzaklıkları

dc.contributor.author Yastıbaş, Ahmet
dc.contributor.author Kavgacı, Tuğçenur
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:33Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:33Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Kültürlenme, uygulamalı dil bilimde çok araştırılmıştır ve pek çok kültürlenme çalışması ikinci dil öğrenimi/edinimi bağlamlarında yapılmıştır. Ayrıca, Schumann’ın kültürlenme teorisiyle ilgili olarak teorinin sosyal uzaklık bileşeni açısından bazı eleştiriler mevcuttur. Bu yüzden bu çalışma, kültürlenmeyi bir yabancı dil öğrenim bağlamında incelemeyi ve kültürlenme teorisine teori ile ilgili eleştirilere bir çözüm sağlayarak katkıda bulunmayı hedeflemiştir. Çalışma, bir nicel çalışma olarak tasarlanmıştır. Bir Türk üniversitesinde eğitim dili Türkçe ve İngilizce olan bölümlerden 81 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Veriler, Bogardus Sosyal Uzaklık Ölçeğinin güncellenmiş versiyonu ile toplanmış ve bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü ANOVA ve betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, eğitim dili hem Türkçe hem de İngilizce olan bölümlerin öğrencilerin ana dili İngilizce olanlara karşı olumlu bir yaklaşım sergilediklerini göstermiştir. Ayrıca, cinsiyet, aile üyelerinin iş durumları, başka bir dil bilme, mezun olunan lise ve İngiliz kültürünü öğrenme yolları istatiksel olarak anlamlı farklılar oluşturmamışken, bölümlerin eğitim dillerinin, fakülte türlerinin, yurt dışı deneyiminin ve kız/erkek kardeşe sahip olma istatiksel olarak anlamlı farklar oluşturmuştur. Bu bulguların olası nedenleri ve bu çalışmanın kültürlenme teorisine olası katkıları tartışılmıştır. en_US
dc.identifier.issn 1694-7215
dc.identifier.issn 1694-7215
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9985
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Manas Journal of Social Studies en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Eğitim Dili Türkçe ve İngilizce Olan Bölüm Öğrencilerinin Ana Dili İngilizce Olanlara Karşı Olan Algılanan Sosyal Uzaklıkları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 3186 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 3161 en_US
gdc.description.volume 8 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd

Files

Collections