GÖRSEL TASARIM VE İLETİŞİM BAĞLAMINDA 1950 SONRASI ORTAYA ÇIKAN DENEYSEL NOTALAMA YÖNTEMLERİ

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Graphic Design
Since it was founded, the Atılım University Department of Graphic Design has adopted an approach in education where the most recent technology is applied within the context of the needs of the field, all the while fostering the connection with the traditional methods due to the nature of the profession. We help our students stay in touch with the professional technology with the state-of-the-art hardware and software, while they become creative, critical thinkers that are sensitive to the world around them, up to date with artistic developments and able to exercise unique reflexes in their design solutions. With our programs focusing on the language of universal design, our students have received awards in many international contests, having their work deemed worthy of exhibition.

Journal Issue

Abstract

Geleneksel Batı notalama sistemi, sesin kodlanmış genelgeçer görsel iletişim dili olmaklabirlikte, müzik sanatındaki dönüşümler ve ses olanaklarının gelişmesi ile birlikte görsel algıyönünden karmaşa sergilemeye başlamış ve 1950 sonrası kuşağının bestecileri/sanatçıları“grafik notalama” olarak adlandırılan deneysel görsel diller geliştirmişlerdir. Dönemin sanatakımları içerisinde ortaya çıkan “belirlenmemişlik” kavramına cevap verebilen bu anlayıştabesteci, aynı zamanda görsel tasarımcı konumundadır. Grafik notalama, müzik için yapılmışbir yol haritasına benzetilebilir ve müziğin kesin bir yönergesini sunmaktan çok nasıl seslendirilmesi gerektiğine dair bir görsel izlenim sunar. Doğası gereği görsel iletişim bağlamındadeğerlendirilen grafik notalamada algı ve somutlaştırma süreci, görsel kanallar, Gestalt ilkeleri,sezgi ve edinilmiş deneyimler sonucu gerçekleşmekte ve görsel yapılar açısından, kendi içerisinde sanatsal özgünlük taşıyan Zaman/Perde Notalaması, Hücre Notalaması ve Soyut Notalama olarak üç ana gruba ayrıldığı görülmektedir. Grafik Notalama, geleneksel müzik yazısınaalternatif sunmak yerine disiplinlerarası yapısı ile taşıdığı iletişimsel, görsel ve plastik değerlerışığında, görsel tasarım çerçevesinde deneysel, özgün bir anlayış olarak değerlendirilebilir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Sanat Yazıları

Volume

0

Issue

43

Start Page

457

End Page

481

Collections