Reklamlarda Kullanılan Reklam Çekicilikleri Üzerine Bir Değerlendirme

dc.contributor.advisor Eşiyok, Elif
dc.contributor.author Kaya, Hacı
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:15Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:15Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Geleneksel medya araçlarından birisi olan gazete yaygın ve etkin bir kitle iletişim aracı olarak birçok kesime hitap etmektedir. Markalar müşterilerine ürün/hizmeti hakkında bilgi vermek için gazetelerin reklam alanlarını kullanmaktadır. Bu çalışma, 2017 yılında Türkiye'de en yüksek tiraja sahip Hürriyet Gazetesi'nde yer alan reklamları Davies'in reklamcılık tipolojisine göre yorumlanması ve değerlendirmesini amaçlamaktadır. İçerik analizi yöntemi ile yapılan çalışmada toplamda 16 sektörde 5791 reklam incelenerek elde edilen veriler yorumlanmıştır. Sonuç olarak markaların reklamlarında ana çekicilik olarak rasyonel ve duygusal reklam çekiciliklerini kullandıkları, bilgi verme, teşvik edici ve marka bilinilirliği çekiciliklerini daha çok tercih ettiği gözlenmiştir. Rasyonel çekiciliklerde tanımlayıcı metinleri, duygusal çekiciliklerde ayrıcalıklar ve tema uygulamalarını kullanmışlardır. Reklam amaçlarında ise hatırlatıcı ve bilgilendirici reklamları daha çok tercih etmişlerdir.
dc.description.abstract As a traditional, common and effective communication tool of media, newspaper addresses to many people. The brands make use of the advertisement sections of the newspapers to inform the clients concerning their products. This study aims to analyse and assess the advertisement published in Hürriyet Newspaper which has the highest circulation in Turkey in the year 2017 in accordance with the advertisement typology of Davies. In this study in which content analysis method has been utilized, 5791 advertisements out of 16 sectors have been examined and the obtained data has been evaluated. As a result, it has been concluded that the brands have made use of rational and emotional advertising attractiveness and in addition to recognisability of the brand, they have preferred informative and encouraging attractiveness in their advertisements. It has also been revealed that they have preferred descriptive texts in rational attractiveness while they prefer privileges and theme applications in emotional attractiveness. This study shows that in terms of the purpose of the advertisements, memorial and informative advertisements are the favourite ones. en
dc.identifier.endpage 143
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4848
dc.identifier.yoktezid 561320
dc.institutionauthor Eşiyok, Elif
dc.language.iso tr
dc.subject Reklamcılık
dc.subject İşletme
dc.subject Reklam beğenirliği
dc.subject Advertising en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Reklamlar
dc.subject Ad likeability en_US
dc.subject Çekicilik
dc.subject Advertisements en_US
dc.subject Attractiveness en_US
dc.subject Örgütsel çekicilik
dc.subject Organizational attractiveness en_US
dc.title Reklamlarda Kullanılan Reklam Çekicilikleri Üzerine Bir Değerlendirme
dc.title An Analysis on the Advertising Attractiveness Utilized in the Advertisements en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
561320 Reklamlarda kullanılan reklam çekicilikleri üzerine bir değerlendirme.pdf
Size:
3.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections