BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Turizm Literatürüne giren ve son yıllarda çok sık kullanılan destinasyon kavramı Türkçe’de
hedef, varılacak yer, gidilecek nokta anlamına gelmektedir. Turizm akademisyenleri daha ileri
giderek söz konusu gidilecek yerin özelliklerini de bu kavramın içinde ele almaktadırlar.
Burada sormak istenilen soru, bir destinasyonun tıpkı bir insan gibi kişiliği olabilir mi? Nasıl
insanların farklı kişilikleri varsa destinasyonların da farklı kişilikleri olabilir mi? Bu soruyu daha
genel anlamda sorarsak bir markanın kişiliği olabilir mi?
Marka kişiliği tıpkı insanlar gibi markaların da farklı kişilikleri olabileceği noktasından
hareketle ortaya atılmış bir kavramdır. Marka kişiliği kavramını pazarlama çalışmalarına
kazandıran Aaker (1997), marka kişiliği kavramını marka ile alakalı insan özellikleri olarak
tanımlamıştır. Daha sonra Aaker tarafından ortaya konulan 42 maddeden oluşan ölçekte
markanın beş kişilik özelliği boyutları, samimiyet (sincerity), heyecan verici (excitement),
yeterli (competency), ince (sophistication) ve sağlam (ruggedness) olarak ele alınmıştır.
Description
Keywords
tourism management