BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?

dc.contributor.author Birkan, İbrahim
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-08T12:52:38Z
dc.date.available 2024-07-08T12:52:38Z
dc.date.issued 2017
dc.date.issuedtemp 2017-09-08
dc.description.abstract Turizm Literatürüne giren ve son yıllarda çok sık kullanılan destinasyon kavramı Türkçe’de hedef, varılacak yer, gidilecek nokta anlamına gelmektedir. Turizm akademisyenleri daha ileri giderek söz konusu gidilecek yerin özelliklerini de bu kavramın içinde ele almaktadırlar. Burada sormak istenilen soru, bir destinasyonun tıpkı bir insan gibi kişiliği olabilir mi? Nasıl insanların farklı kişilikleri varsa destinasyonların da farklı kişilikleri olabilir mi? Bu soruyu daha genel anlamda sorarsak bir markanın kişiliği olabilir mi? Marka kişiliği tıpkı insanlar gibi markaların da farklı kişilikleri olabileceği noktasından hareketle ortaya atılmış bir kavramdır. Marka kişiliği kavramını pazarlama çalışmalarına kazandıran Aaker (1997), marka kişiliği kavramını marka ile alakalı insan özellikleri olarak tanımlamıştır. Daha sonra Aaker tarafından ortaya konulan 42 maddeden oluşan ölçekte markanın beş kişilik özelliği boyutları, samimiyet (sincerity), heyecan verici (excitement), yeterli (competency), ince (sophistication) ve sağlam (ruggedness) olarak ele alınmıştır.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6265
dc.institutionauthor Birkan, İbrahim
dc.language.iso tr
dc.subject tourism management
dc.title BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 577b218e-87d2-47b0-8764-0f2b8703572f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 577b218e-87d2-47b0-8764-0f2b8703572f
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections