BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?

dc.contributor.authorBirkan, İbrahim
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-08T12:52:38Z
dc.date.available2024-07-08T12:52:38Z
dc.date.issued2017
dc.date.issuedtemp2017-09-08
dc.description.abstractTurizm Literatürüne giren ve son yıllarda çok sık kullanılan destinasyon kavramı Türkçe’de hedef, varılacak yer, gidilecek nokta anlamına gelmektedir. Turizm akademisyenleri daha ileri giderek söz konusu gidilecek yerin özelliklerini de bu kavramın içinde ele almaktadırlar. Burada sormak istenilen soru, bir destinasyonun tıpkı bir insan gibi kişiliği olabilir mi? Nasıl insanların farklı kişilikleri varsa destinasyonların da farklı kişilikleri olabilir mi? Bu soruyu daha genel anlamda sorarsak bir markanın kişiliği olabilir mi? Marka kişiliği tıpkı insanlar gibi markaların da farklı kişilikleri olabileceği noktasından hareketle ortaya atılmış bir kavramdır. Marka kişiliği kavramını pazarlama çalışmalarına kazandıran Aaker (1997), marka kişiliği kavramını marka ile alakalı insan özellikleri olarak tanımlamıştır. Daha sonra Aaker tarafından ortaya konulan 42 maddeden oluşan ölçekte markanın beş kişilik özelliği boyutları, samimiyet (sincerity), heyecan verici (excitement), yeterli (competency), ince (sophistication) ve sağlam (ruggedness) olarak ele alınmıştır.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6265
dc.language.isotr
dc.subjecttourism management
dc.titleBİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication577b218e-87d2-47b0-8764-0f2b8703572f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery577b218e-87d2-47b0-8764-0f2b8703572f
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files