Ünlü desteğiyle marka algısı ve satın alma eğilimi

dc.contributor.advisorKüçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.authorKüçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:46:43Z
dc.date.available2024-07-07T12:46:43Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractÜnlülerin özellikleri ve yaklaşımın yeniliği nedeniyle, ünlü kişilerin reklamlarda rol alması, müşterilerin marka algısı ve satın alma niyetleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuş ve reklamcılıkta akıllı bir alternatif oluşturmuştur. Ünlü onayı üzerine çok sayıda araştırma yapılmış olmasına rağmen, insanların ünlü bireyler tarafından tavsiye edilen ürünleri neden satın aldıklarına veya bu ürünleri neden değerli gördüklerine dair yeterli bir açıklama yapılamamıştır. Bu çalışmanın amacı, araştırma yaparak ünlü onaylarının müşterilerin bir markanın imajına ilişkin algılarını ve satın alma niyetlerini nasıl etkilediğini daha iyi anlamaktır. Bu tez, nitel araştırma yöntemlerini kullanarak ünlü onaylarının, tüketicilerin bir markanın imajına ve satın alma niyetine ilişkin algılarını nasıl etkilediğini araştırır, tanımlar ve analiz eder. Araştırma sorularına yanıt bulabilmek adına görüşmeler yapılmıştır. Bu tezin en önemli bulgusu, markaya onay veren ünlü bireyin itibarının marka imajına olumlu yönde aktarıldığıdır. Dahası, ünlü onayı seçmede güvenilirlik ve uzmanlığın temel unsurlar olduğu gösterilmiştir. Bu araştırma ayrıca, müşterilerin, ünlü onayında buldukları aşinalığın ve beğenilirliğin satın almalarındaki niyetlerine etkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractCelebrity endorsements have been a smart alternative in advertising due to the novelty of the approach and the traits of the celebrity, which have a significant impact on customer perception of the brand and their intention to purchase. Despite the fact that a large number of research have been conducted on celebrity endorsements, there is still a dearth of exact explanations for why people buy or value things that have been recommended by celebrities. The goal of this study is to develop a better understanding of how celebrity endorsements influence customers' perceptions of a brand's image and their purchasing intentions by conducting research. This thesis explores, describes, and analyzes how celebrity endorsement influences consumers' perceptions of a brand's image and purchasing intention through the use of qualitative research methods. Interviews have been conducted in order to provide answers to the study questions. The most important findings of this thesis are that the reputation of the celebrity endorser is transferred to the image of the brand in a positive manner. Furthermore, it has been demonstrated that credibility and expertise are essential elements in choosing a celebrity endorsement. The research has also revealed that qualities like as familiarity and likability in a celebrity endorsement have an impact on consumers' purchasing intentions.en
dc.identifier.endpage95
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5099
dc.identifier.yoktezid750700
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜnlü desteğiyle marka algısı ve satın alma eğilimi
dc.titleCelebrity endorsement, brand perception, and purchase intentionen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
750700 Celebrity endorsement, brand perception, and purchase intention.pdf
Size:
2.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format