The Effect of Social Media on Consumers' Organic Food Purchasing Behavior: Ankara Medipol University Example

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Şen, İlke
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2025-06-05T21:20:28Z
dc.date.available 2025-06-05T21:20:28Z
dc.date.issued 2024
dc.description.abstract Son yıllarda organik gıda tercihi ve tüketimi ile ilgili tüketicilerin bilinçlenme düzeyinin giderek arttığı gözlemlenmektedir. Tüketicilerin organik gıda tüketim davranışının üniversitelerde farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma Ankara Medipol Üniversitesi'nde 371 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yapılan analizler sonucunda katılımcıların cinsiyete göre satın alma davranışları ölçeği ile ilgili puanlar bakımından istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık tespit edilmiştir (Z=-2,541; p<0,001). Kadınların satın alma davranışları ölçeği puanları, erkeklere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyete göre organik ürün algısı puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (Z=-4,932; p<0,001). Kadınların organik ürün algısı puanları, erkeklere kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş sınıflarına göre organik ürün algısı puanları bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (ꭓ2=18,930; p<0,001). Görülmüş olan bu anlamlı farkın hangi gruptan kaynaklı olduğunu belirlemek için uygulanmış olan Bonferroni düzeltmeli ikili karşılaştırmalar neticesinde; 18-25 yaş grubunda olanlar ile 36-45 yaş grubunda olanlar arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. 36-45 yaş grubunda olanların organik ürün algısı puanları, 18-25 yaş grubunda olanlara göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Medeni duruma göre organik ürün algısı puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (Z=-4,337; p<0,001). Evlilerin organik ürün algısı puanları, bekarlara kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstract In recent years, it has been observed that consumers awareness about organic food preference and consumption has been increasing. This study, which was conducted to determine whether consumers organic food consumption activities differ across universities, was conducted on 371 people at Ankara Medipol University, As a result of the analysis conducted in the study, a significant difference was detected in terms of purchasing efficiency performance scores according to gender ( Z=-2.541; p<0.001), It was determined that women's purchasing efficiency and productivity scores were significantly higher than men. A significant difference was detected in terms of organic product perception scores according to gender (Z=-4.932; p<0.001). It was determined that women's organic product perception scores were significantly higher than men. A difference was determined in terms of organic product perception scores according to age classes (ꭓ2=18.930; p<0.001). As a result of Bonferroni corrected pairwise comparisons made to determine which group caused the significant difference; A significant difference was detected between those in the 18-25 age group and those in the 36-45 age group. It was determined that the organic product perception scores of those in the 36-45 age groups were significantly higher than those in the 18-25 age groups. A difference was determined in terms of organic product perception scores according to marital status (Z=-4.337; p<0.001). It was determined that married people's organic product perception scores were significantly higher than single people. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-5hjsIDhO1FWm-Idue0gmRZXRGalkYBjmoYn0Px0N5YR
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10633
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title The Effect of Social Media on Consumers' Organic Food Purchasing Behavior: Ankara Medipol University Example
dc.title Sosyal Medyanın Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: Ankara Medipol Üniversitesi Örneği en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 123
gdc.identifier.yoktezid 882580
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sosyal medyanın tüketicilerin organik gıda satın alma davranışı üzerine etkisi Ankara Medipol Üniversitesi örneği 882580.pdf
Size:
2.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections