SANAL MARKET SEKTÖRÜNDE HEDEF MÜŞTERİ KİTLESİNİN TANIMLANMASI VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İLE TÜKETİM EĞİLİMLERİNİN TAHMİNİ

dc.contributor.author Cicek, Cihan Tugrul
dc.contributor.author Selçuk, Gözdem Dural
dc.contributor.other Industrial Engineering
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:40:20Z
dc.date.available 2024-09-10T21:40:20Z
dc.date.issued 2023
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Tüketici davranışları, değişen yaşam koşulları doğrultusunda farklılaşmakta ve sanal market kullanımı her zamankinden daha yüksek bir hızla artmaktadır. Bu durum, pazarda rekabet eden firmaları yeni iş modelleri arayışına yöneltmekte ve sanal market sektöründe rekabet eden ve/veya sektöre yeni girmeyi hedefleyen firmaların hedef müşteri kitlesini anlayabilmeleri, pazar stratejilerini belirlemeleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, sanal market kullanımına yönelen tüketici yapısını anlayabilmek amacı ile bir anket çalışması uygulanmış olup; anket sonuçları istatistiksel çıkarım yöntemleri ile incelenerek, sanal market kullanımını tercih eden tüketicilerin demografik yapısı belirlenmiştir. Daha sonra belirlenen demografik özellikler üzerinden, sınıflandırma problemleri için kullanılan çeşitli makine öğrenmesi teknikleri ile bireylerin sanal market kullanımları tahmin edilmiş ve kullanılan tahmin modelleri çeşitli performans ölçütleri ile kıyaslanmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda rasgele orman tekniği kullanılan dört farklı ölçütün üçünde en yüksek skora ulaşmıştır. Bunlara ek olarak, anket cevapları ışığında sanal market sektöründe faaliyet gösteren/gösterecek olan firmalara müşteri memnuniyeti üzerinde etken olabilecek faktörler hakkında bazı iç görüler sunulmuştur. Elde edilen sonuçlar, hızlı ve kullanımı kolay mobil aplikasyonlarla satış sonrası hizmetlerin müşterilerin sanal market kullanımını artırdığını, minimum tutar ve sınırlı teslimat bölgelerinin kullanımı azalttığını göstermiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.25287/ohuiibf.1044810
dc.identifier.endpage 35 en_US
dc.identifier.issn 2564-6931
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 24 en_US
dc.identifier.trdizinid 1155386
dc.identifier.uri https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1044810
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1155386/sanal-market-sektorunde-hedef-musteri-kitlesinin-tanimlanmasi-ve-makine-ogrenmesi-ile-tuketim-egilimlerinin-tahmini
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7609
dc.identifier.volume 16 en_US
dc.institutionauthor Çiçek, Cihan Tuğrul
dc.institutionauthor Selçuk, Gözdem Dural
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title SANAL MARKET SEKTÖRÜNDE HEDEF MÜŞTERİ KİTLESİNİN TANIMLANMASI VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İLE TÜKETİM EĞİLİMLERİNİN TAHMİNİ en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 82ea98fd-36fb-4469-8e29-b73dc71cabb9
relation.isAuthorOfPublication 6c3527f9-568e-477b-9915-8d5ddaec0701
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 82ea98fd-36fb-4469-8e29-b73dc71cabb9
relation.isOrgUnitOfPublication 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d

Files

Collections