SANAL MARKET SEKTÖRÜNDE HEDEF MÜŞTERİ KİTLESİNİN TANIMLANMASI VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İLE TÜKETİM EĞİLİMLERİNİN TAHMİNİ

dc.contributor.authorCicek, Cihan Tugrul
dc.contributor.authorSelçuk, Gözdem Dural
dc.contributor.otherIndustrial Engineering
dc.date.accessioned2024-09-10T21:40:20Z
dc.date.available2024-09-10T21:40:20Z
dc.date.issued2023
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractTüketici davranışları, değişen yaşam koşulları doğrultusunda farklılaşmakta ve sanal market kullanımı her zamankinden daha yüksek bir hızla artmaktadır. Bu durum, pazarda rekabet eden firmaları yeni iş modelleri arayışına yöneltmekte ve sanal market sektöründe rekabet eden ve/veya sektöre yeni girmeyi hedefleyen firmaların hedef müşteri kitlesini anlayabilmeleri, pazar stratejilerini belirlemeleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, sanal market kullanımına yönelen tüketici yapısını anlayabilmek amacı ile bir anket çalışması uygulanmış olup; anket sonuçları istatistiksel çıkarım yöntemleri ile incelenerek, sanal market kullanımını tercih eden tüketicilerin demografik yapısı belirlenmiştir. Daha sonra belirlenen demografik özellikler üzerinden, sınıflandırma problemleri için kullanılan çeşitli makine öğrenmesi teknikleri ile bireylerin sanal market kullanımları tahmin edilmiş ve kullanılan tahmin modelleri çeşitli performans ölçütleri ile kıyaslanmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda rasgele orman tekniği kullanılan dört farklı ölçütün üçünde en yüksek skora ulaşmıştır. Bunlara ek olarak, anket cevapları ışığında sanal market sektöründe faaliyet gösteren/gösterecek olan firmalara müşteri memnuniyeti üzerinde etken olabilecek faktörler hakkında bazı iç görüler sunulmuştur. Elde edilen sonuçlar, hızlı ve kullanımı kolay mobil aplikasyonlarla satış sonrası hizmetlerin müşterilerin sanal market kullanımını artırdığını, minimum tutar ve sınırlı teslimat bölgelerinin kullanımı azalttığını göstermiştir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.25287/ohuiibf.1044810
dc.identifier.endpage35en_US
dc.identifier.issn2564-6931
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.trdizinid1155386
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25287/ohuiibf.1044810
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1155386/sanal-market-sektorunde-hedef-musteri-kitlesinin-tanimlanmasi-ve-makine-ogrenmesi-ile-tuketim-egilimlerinin-tahmini
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7609
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorÇiçek, Cihan Tuğrul
dc.institutionauthorSelçuk, Gözdem Dural
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÖmer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSANAL MARKET SEKTÖRÜNDE HEDEF MÜŞTERİ KİTLESİNİN TANIMLANMASI VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İLE TÜKETİM EĞİLİMLERİNİN TAHMİNİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication82ea98fd-36fb-4469-8e29-b73dc71cabb9
relation.isAuthorOfPublication6c3527f9-568e-477b-9915-8d5ddaec0701
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery82ea98fd-36fb-4469-8e29-b73dc71cabb9
relation.isOrgUnitOfPublication12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d

Files

Collections