Üniversite Öğrencilerinin Captcha'ya Yönelik Tutumları

dc.contributor.advisor Koyuncu, Murat
dc.contributor.author Elatresh, Khalid
dc.contributor.other Information Systems Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:26Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:26Z
dc.date.issued 2019
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart (CAPTCHA) gerçek insan kullanıcıları botlardan ayırt etmek veya bir web sitesine veya dosyaya erişim yetkisi olan kullanıcıları belirlemek için internette kullanılan bir tür tekniktir.Bu tez çalışması, Libyalı öğrencilerin WWW ortamında farklı CAPTCHA tiplerine yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, kaç yıldır İnternet'i kullandıkları ve ne sıklıkla İnternet kullandıklarını da içeren demografik ve İnternet kullanım bilgilerine göre kullanıcı tutumlarını analiz eder. Araştırmanın amacına ulaşmak için bir anket hazırlanmış ve farklı düzeylerde ve bölümlerde okuyan Libyalı öğrenciler internetten yayınlanan ankete cevap vermiştir. Elde edilen veriler SPSS 18.0 yazılım paketi kullanılarak işlenmiştir. Sonuçlar, katılımcıların sürekli Web'de kitap ya da bilimsel makaleler bulmak için gezindikleri için CAPTCHA türlerine aşina olduklarını göstermektedir. Ancak, metin tabanlı CAPTCHA için kullanıcı aşinalığı diğerlerinden daha yüksektir. CAPTCHA reCAPTCHA tipi, hatalara karşı duyarlılık, kolaylık ve güvenlik dahil olmak üzere farklı bakış açılarından en çok öne çıkan olmuştur. Bu nedenle, CAPTCHA reCAPTCHA tipinin kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen tip olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart (CAPTCHA) is a type of techniques that is utilized in order to be able to distinguish the actual human users from bots or for determining the users that are authorized to access a website or a file on the Internet. This thesis aims at determining attitudes of Libyan students towards different types of CAPTCHA in WWW environment. It also analyzes user attitudes according to demographic and Internet usage information including gender, age, education level, for how many years they have been using the Internet, and how often they use the Internet. To fulfill the purpose of the study, a questionnaire was prepared and Libyan students studying in different levels and departments answered to the questionnaire that is published through the Internet. The data obtained is processed using SPSS 18.0 software package. The obtained results reflect that the participants are familiar with all of types of CAPTCHA since they use them every day through navigating in the Web for books or scientific articles. However, user familiarity for text-based CAPTCHA is higher than the others. The No CAPTCHA reCAPTCHA type is the most favored one from different perspectives including error freeness, easiness, and security. Therefore, we conclude that the No CAPTCHA reCAPTCHA type is the most preferred type by users. en
dc.identifier.endpage 73
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5420
dc.identifier.yoktezid 545354
dc.institutionauthor Koyuncu, Murat
dc.language.iso en
dc.subject Bilgi ve Belge Yönetimi
dc.subject Information and Records Management en_US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Captcha'ya Yönelik Tutumları
dc.title University Students' Attitudes Towards Captcha Use en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 948643aa-7723-4c65-8da8-fcc884405cd1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 948643aa-7723-4c65-8da8-fcc884405cd1
relation.isOrgUnitOfPublication cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
545354 University students' attitudes towards CAPTCHA use.pdf
Size:
2.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections