Mobil platform üzerinde e-eğitim aktivitelerinde çalışma ders uygulaması geliştirme

dc.contributor.advisorErtürk, Korhan Levent
dc.contributor.authorÖzden, Ahmet Yarkın
dc.contributor.otherInformation Systems Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:44:58Z
dc.date.available2024-07-07T12:44:58Z
dc.date.issued2017
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractMobil eğitimin ilerlemesi üniversitelerin geleneksel öğrenimine çeşitli seçenekler sağlamaktadır. Üniversitelerde oyun tabanlı öğrenimlerde kullanılan mobil uygulamalar öğrencilere güçlü bir araç sağlamaktadır. Yapılan araştırmalara göre, bazı derslerdeki başarı oranının artması veya verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi için bu derslerde etkin bir iletişim gerekmektedir. Bu koşullar göze alındığında, öğrencilerin ve eğitimcilerin görüşleri dikkate alınlarak bu uygulamaların geliştirilmesi gerekilmektedir. Bu tezde Unity 3D adlı oyun motorunu kullanarak Atılım Üniversitesi lisans veya yüksek lisans programlarında e-eğitimi incelemek ve Atılım Üniversitesinde okuyan ve ISE 102 kodlu Yönetim Bilişim Sistemleri dersini alan veya alacak olan tüm öğrencilere bu oyunu önermek için bir android uygulaması geliştirmektir. Bu çalışmanın hedefi mobil öğrenme ortamları için fonksiyonel olmayan gereksinimin neler olabileceğidir. Ayrıca üniversitelerin lisans derslerinde mobil öğrenme ortamları için yapılan çalışmalarda değerlendirmelerin nasıl olması gerektiği sorusuna da yanıt aramaktadır. Buna ek olarak, bu uygulamanın üniversitelerin lisans dersleri için uygun olup olunmaması veya kullanılabilirliği hakkında cevaplar aranmıştır. Daha fazla gelişme ve gerekli veri toplamak için uygulama değerlendirme testi yapılmıştır. Bu test, amaçlı örneklemeyle birlikte on kişi üzerinde uygulanmıştır. Buna ek olarak, değinilen model ile ilgili bilgilendirme yapılmış ve içerdiği fazlar açıklanmıştır. Araştırmaların sonuçlarına göre, mobil öğrenim için gerekli olan fonksiyonel olmayan gereksinimler büyük önem taşımaktadır. Uygulamanın fonksiyonel olmayan gereksinimler içindeki değiştirilebirlik özelliği uygulamanın öne çıkan özelliklerinden birtanesidir. Farklı ders materyalleri içeriklerini ayarlayabilmek, uygulamaların üniversitelerin lisans derslerine avantajlı imkanlar sağlamasına olanak tanımaktadır. Buna ek olarak, ölçülebilirlik bu uygulamanın sonucunda öne çıkan başka bir fonksiyonel olmayan özelliklerden bir tanesidir. Öğrencilerin ve eğitimcilerin gereksinimleri ve istekleri doğrultusunda, içerik ölçülebiliriği azaltılıp veya arttırılabilir. Bu uygulamanın değerlendirilmesi göreceli bir kavram olduğundan, öğrencilerin görüşleri ve bakış açıları uygulamanın ölçülebilirliği için dikkate alınılmalıdır. Sadece öğrencilerin değil, ders eğitmenlerinin de görüşleri, düşünceleri ve geri bildirimleri gelecek işler için dikkate alınılıması gerekmektedir.
dc.description.abstractMobile-learning advancements provides varied options into traditional learning in Universities. Mobile applications that been used for game-like learning in Universities provides powerful e-learning tools for students. In some research shows that, some courses might require a interactive way of communication to make courses more efficiently and keep success rate at high in courses. To be able to consider these essentials those applications should be developed with considering the point of view of the students and the instructors. However, there is limited number of research focusing on development of mobile learning application for university undergraduate context. In this thesis develop an Android mobile application by using Unity 3D software platform as a tool in order to discuss and study on e-learning activities in bachelor's and master's theses at the Atilim University, and to make recommendations for students who are currently studying or will be studied in course ISE 102 which is called Introduction to Management Information Systems. The current study aims to answer questions about what non-functional requirements of m-learning enviornments might be and how evaluation will be accomplished while studying in m-learning environment for universities undergraduate courses. In addition to that, seeking an answer for viability of applications in universites undergraduate program. For further improvement and necessery data collection an application evaluation testing with purposeful sampling made by ten participants. Addtionally referred model introduction and phases that included in methodology were explained. Research results show that, non-functional requirements for m-learning environments show great importance. Application's modifiability feature among in non-functional requirements might be resultant option for an application. Be able to adjust the contents for different course materials will provide circumstances that will benefical for implementing these application into universities undergraduate courses. In addition to that, scalability as a non-functional requirement can be considered as a essential improvement for an application. According to needs for students and instructors, the content can be scaled up or down. Due to evaluation of this application for this study is a relative subject, students perspective and point of view must be taking into consideration in order to measure the application level. Not only students, however also instructors of these courses perspective, feedbacks should be taken into considertation as a future worken
dc.identifier.endpage83
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4785
dc.identifier.yoktezid490278
dc.institutionauthorErtürk, Korhan Levent
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim sistemi
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitsel oyunlar
dc.subjectEducation systemen_US
dc.subjectMobil uygulama
dc.subjectEducational gamesen_US
dc.subjectMobile applicationen_US
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectLearningen_US
dc.titleMobil platform üzerinde e-eğitim aktivitelerinde çalışma ders uygulaması geliştirme
dc.titleStudying e-learning activities in a mobile platform developing a course applicationen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationd2b31640-649e-4e23-aa57-f608657404ca
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd2b31640-649e-4e23-aa57-f608657404ca
relation.isOrgUnitOfPublicationcf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverycf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
490278 Studying e-learning activities in a mobile platform developing.pdf
Size:
1.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format