Öğrencilerin Yükseköğretimde İşletme Okulları Arasında Değişiklik Yapmaları Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorYalçın, Aybüke
dc.contributor.authorÜner, M. Mithat
dc.contributor.authorKaratepe, Osman M.
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-10-06T11:33:11Z
dc.date.available2024-10-06T11:33:11Z
dc.date.issued2023
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempYabancı Kurumlar,ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı, öğrenci değişiminin nedenlerini ve öğrencilerin eğitim kariyerlerine bir işletme okulunda başladıktan sonra neden ayrılıp başka bir üniversiteye kayıt yaptırdıklarını incelemektir. Mart2019 - Mayıs 2019 tarihleri arasında, Türkiye’nin başkenti Ankara’da bir işletme okulundan diğerine geçiş yapan 31 öğrenci (11 kadın, 20 erkek; ort. yaş: 21,12; dağılım: 19-25) ile nitel bir metodoloji izlenerek öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, analiz sürecinde nitel verileri analiz etmek için QSR NVivo 12 for Windows yazılımı kullanılmıştır. Bulgular, öğrenci kaybının ana nedeninin eğitim dili olarak İngilizce kullanımına ilişkin engellerle ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bunu okul veya bölümden memnuniyetsizlik takip etmektedir.Öğrencilerin başka bir üniversiteyi tercih etme nedenleri arasında seçilen üniversitede arkadaşlarının olması, eve yakınlık, yönlendirmeler ve aile üyeleri de yer almaktadır.Bu çalışma,üniversite yöneticilerine yükseköğretimde öğrenci kaybının nedenlerine ilişkin önemli bilgiler sunmaktadır. Sonuçlar üniversite türüne göre incelendiğinde, devlet üniversitelerinden ayrılan öğrencilerin üniversite veya bölümden memnuniyetsizliklerinin, vakıf üniversitesinden ayrılanların ise yabancı dil sorununun üniversiteden ayrılmalarında daha etkili olduğu görülmektedir. Çalışmanın bulgularına göre, üniversite yönetiminin öğrencilerin yabancı dil becerilerininnasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşması, araştırma ve inovasyona daha fazla yatırım yapması ve öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek için sosyal faaliyetleri artırması gerekmektedir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-18]
dc.identifier.endpage313en_US
dc.identifier.issn2146-796X
dc.identifier.issn2146-7978
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/10118
dc.identifier.volume13en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrencilerin Yükseköğretimde İşletme Okulları Arasında Değişiklik Yapmaları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections