Chinua Achebe'nin Things Fall Apart, Paul Scott'un The Raj Quartet ve Arundhati Roy'un The Ministry Of Utmost Happiness Adlı Eserlerindeki Madun Seslerin Karşılaştırmalı İncelemesi
dc.contributor.advisor | Aras, Gökşen | |
dc.contributor.author | Hani, Hani | |
dc.date.accessioned | 2025-07-06T00:29:59Z | |
dc.date.available | 2025-07-06T00:29:59Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / İngiliz Kültürü ve Edebiyatı Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu tez, Chinua Achebe'nin Things Fall Apart, Paul Scott'un The Raj Quartet ve Arundhati Roy'un The Ministry of Utmost Happiness adlı eserlerindeki 'madun seslerin' karşılaştırmalı bir incelemesidir. Gayatri Chakravorty Spivak'ın maduniyet teorisini bir inceleme aracı olarak kullanan ve sömürgecilik ile maduniyet perspektiflerini merkeze alan bu çalışmada, seçilen romanlardaki karmaşık ve eşitsiz güç dengesi, direniş ve özneleşme süreçleri incelenmektedir. Chinua Achebe'nin Things Fall Apart adlı eserinde, sömürgecilerin yerli İgbo toplumu ile karşılaşması, yoksunluk ve tahakkümün farklı boyutlarıyla anlatılarak, bu karşılaşmanın geleneksel yönetim, din ve kültür sistemlerinin çöküşüne yol açtığı madun deneyimleri betimlenmektedir. Paul Scott'un The Raj Quartet eseri, İngilizlerin Hindistan alt kıtasını işgali sırasında ortaya çıkan karmaşıklıkları, sömürgeci yapıların belirsizliklerini ve sömürgeci hâkimiyete karşı direnişi çok katmanlı bir anlatı yaklaşımıyla temsil etmektedir. Arundhati Roy'un The Ministry of Utmost Happiness eseri ise Hindistan'daki ezilenlerin, özellikle toplumsal cinsiyet, kast ve kültürel aidiyet temelinde yaşadığı baskıların kesişimi ve bu bağlamdaki zorlukları ortaya koymaktadır. Karşılaştırmalı inceleme yöntemi uygulanan çalışmada her bir yazarın, madunların deneyimlerine ve baskıcı kültür, sömürgecilik ve emperyalist ataerkilliği altında ses, temsil ve özneleşme mücadelelerine odaklandığı vurgulanmaktadır. Çalışma, toplumsal cinsiyet, ırk, kast ve sınıf gibi kesişen dinamikleri değerlendirerek, madunların nasıl tahakküm altına alındığını ve susturulduğunu, buna karşılık gelişen direniş ve varlık mücadelesini ortaya koymaktadır. Yakın okuma yöntemiyle, Spivak'ın çağdaş maduniyet söylemindeki madun özneleşmesi anlayışından yararlanan bu çalışma, güç dinamikleri, temsil ve direniş üzerine mevcut alan yazına katkı sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | This dissertation is a comparative study of the representation of 'subaltern voices' in Chinua Achebe's Things Fall Apart, Paul Scott's The Raj Quartet, and Arundhati Roy's The Ministry of Utmost Happiness. Using Gayatri Chakravorty Spivak's subaltern theory as a tool, and colonialism and subalternity as significant perspectives, the study sheds light on complex and unequal power balance, resistance and agency in the studied novels. Chinua Achebe's Things Fall Apart depicts the subaltern experience by narrating the colonial encounter with the indigenous Igbo society, an encounter that is riddled with different shades of privation and subjugation, leading to the collapse of their traditional system of governance, religion, culture and so on. Paul Scott's The Raj Quartet, through its multifaceted narrative approach represents the complexities inherent in the British occupation of the Indian subcontinent, the uncertainties in colonial structures, and resistance against colonial dominance. Arundhati Roy's The Ministry of Utmost Happiness portrays the challenges faced by the oppressed in India, highlighting the intersection of dominance and oppression based on gender, caste, and cultural affiliation. With the aid of comparative analysis, the study emphasizes the focus of each writer on subalterns' experiences and their struggle for agency, voice, and representation amidst oppressive rule of culture, colonialism, and imperialist patriarchy. By evaluating the intersectional dynamics of gender, race, caste, and class, this study reveals the different methods through which the subaltern is subjugated, and silenced, and the consequent subaltern resistance and presence. Through a close reading, the study adds value to the existing literature on complex power dynamics, representation, and resistance, drawing from Spivak's view of subaltern agency in the contemporary discourse on subalternity. | en_US |
dc.identifier.endpage | 178 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPob9rk78EXazmeef_Av2UA-W7gle9Ck0ioEcI-Saez11 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/10689 | |
dc.identifier.yoktezid | 939860 | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | |
dc.subject | English Language and Literature | en_US |
dc.title | Chinua Achebe'nin Things Fall Apart, Paul Scott'un The Raj Quartet ve Arundhati Roy'un The Ministry Of Utmost Happiness Adlı Eserlerindeki Madun Seslerin Karşılaştırmalı İncelemesi | |
dc.title | A Comparative Analysis of Subaltern Voices in Chinua Achebe's Things Fall Apart, Paul Scott's the Raj Quartet, and Arundhati Roy's the Ministry of Utmost Happiness | en_US |
dc.type | Doctoral Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |