Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme
dc.contributor.author | Şendağ, Serkan | |
dc.contributor.author | Gedik, Nuray | |
dc.contributor.author | Caner, Mustafa | |
dc.contributor.author | Toker, Sacip | |
dc.contributor.other | Information Systems Engineering | |
dc.date.accessioned | 2024-09-10T21:36:49Z | |
dc.date.available | 2024-09-10T21:36:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | MERSİN ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Mobil Destekli Dil Öğrenme (MODDÖ)’nin zamandan ve mekandan bağımsız esnek yapısının öğrenmeyi destekleyeceği ileri sürülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı (MODDÖ)’nün mobil ortamda kapsamlı-dinleme (extensive-listening) ile birlikte işe koşulduğunda öğretici-merkezli ve yoğun-dinlemenin (intensive-listening) uygulandığı gruba göre etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada denkleştirilmemiş-grup yarı-deneysel araştırma deseninden yararlanılarak “öğretici-merkezli yoğun-dinleme (N=29)” ve “mobil kapsamlı-dinleme (N=30)” olmak üzere iki farklı yabancı dil olarak İngilizce dil becerisi geliştirme yöntemi karşılaşmıştır. Yapılan deneyde, katılımcıların dinleme, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri ile dinleme stratejilerini geliştirmede hangi yöntemin daha etkili olduğu toplanan nicel veriler ile ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Ayrıca her iki gruptaki katılımcıların sürece yönelik görüşleri yarı yapılandırmış görüşme formları kullanılarak alınmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin katılımcıların dinleme becerilerini geliştirmede mobil kapsamlı-dinlemeye göre daha olumlu ve istatistiksel açıdan önemli bir etkisinin olduğu diğer değişkenler açısından gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir değişmenin olmadığı belirlenmiştir. Çalışma bağlamındaki sınırlılıklar göz önünde bulundurularak öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin mobil kapsamlı-dinlemeye göre yabancı dil olarak İngilizce dinleme becerilerini artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.17860/mersinefd.455649 | |
dc.identifier.endpage | 27 | en_US |
dc.identifier.issn | 1305-5429 | |
dc.identifier.issn | 1306-7850 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 382526 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17860/mersinefd.455649 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/382526/mobil-destekli-dil-ogrenmede-podcast-kullanimi-ogretici-merkezli-yogun-dinleme-ve-mobil-kapsamli-dinleme | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/7428 | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Toker, Sacip | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | a24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | a24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b | |
relation.isOrgUnitOfPublication | cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579 |