Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme

dc.contributor.authorŞendağ, Serkan
dc.contributor.authorGedik, Nuray
dc.contributor.authorCaner, Mustafa
dc.contributor.authorToker, Sacip
dc.contributor.otherInformation Systems Engineering
dc.date.accessioned2024-09-10T21:36:49Z
dc.date.available2024-09-10T21:36:49Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempMERSİN ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractMobil Destekli Dil Öğrenme (MODDÖ)’nin zamandan ve mekandan bağımsız esnek yapısının öğrenmeyi destekleyeceği ileri sürülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı (MODDÖ)’nün mobil ortamda kapsamlı-dinleme (extensive-listening) ile birlikte işe koşulduğunda öğretici-merkezli ve yoğun-dinlemenin (intensive-listening) uygulandığı gruba göre etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada denkleştirilmemiş-grup yarı-deneysel araştırma deseninden yararlanılarak “öğretici-merkezli yoğun-dinleme (N=29)” ve “mobil kapsamlı-dinleme (N=30)” olmak üzere iki farklı yabancı dil olarak İngilizce dil becerisi geliştirme yöntemi karşılaşmıştır. Yapılan deneyde, katılımcıların dinleme, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri ile dinleme stratejilerini geliştirmede hangi yöntemin daha etkili olduğu toplanan nicel veriler ile ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Ayrıca her iki gruptaki katılımcıların sürece yönelik görüşleri yarı yapılandırmış görüşme formları kullanılarak alınmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin katılımcıların dinleme becerilerini geliştirmede mobil kapsamlı-dinlemeye göre daha olumlu ve istatistiksel açıdan önemli bir etkisinin olduğu diğer değişkenler açısından gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir değişmenin olmadığı belirlenmiştir. Çalışma bağlamındaki sınırlılıklar göz önünde bulundurularak öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin mobil kapsamlı-dinlemeye göre yabancı dil olarak İngilizce dinleme becerilerini artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.455649
dc.identifier.endpage27en_US
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid382526
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.455649
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/382526/mobil-destekli-dil-ogrenmede-podcast-kullanimi-ogretici-merkezli-yogun-dinleme-ve-mobil-kapsamli-dinleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7428
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorToker, Sacip
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinlemeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isOrgUnitOfPublicationcf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverycf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Collections