Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme

dc.contributor.author Şendağ, Serkan
dc.contributor.author Gedik, Nuray
dc.contributor.author Caner, Mustafa
dc.contributor.author Toker, Sacip
dc.contributor.other Information Systems Engineering
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:36:49Z
dc.date.available 2024-09-10T21:36:49Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp MERSİN ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Mobil Destekli Dil Öğrenme (MODDÖ)’nin zamandan ve mekandan bağımsız esnek yapısının öğrenmeyi destekleyeceği ileri sürülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı (MODDÖ)’nün mobil ortamda kapsamlı-dinleme (extensive-listening) ile birlikte işe koşulduğunda öğretici-merkezli ve yoğun-dinlemenin (intensive-listening) uygulandığı gruba göre etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada denkleştirilmemiş-grup yarı-deneysel araştırma deseninden yararlanılarak “öğretici-merkezli yoğun-dinleme (N=29)” ve “mobil kapsamlı-dinleme (N=30)” olmak üzere iki farklı yabancı dil olarak İngilizce dil becerisi geliştirme yöntemi karşılaşmıştır. Yapılan deneyde, katılımcıların dinleme, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri ile dinleme stratejilerini geliştirmede hangi yöntemin daha etkili olduğu toplanan nicel veriler ile ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Ayrıca her iki gruptaki katılımcıların sürece yönelik görüşleri yarı yapılandırmış görüşme formları kullanılarak alınmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin katılımcıların dinleme becerilerini geliştirmede mobil kapsamlı-dinlemeye göre daha olumlu ve istatistiksel açıdan önemli bir etkisinin olduğu diğer değişkenler açısından gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir değişmenin olmadığı belirlenmiştir. Çalışma bağlamındaki sınırlılıklar göz önünde bulundurularak öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin mobil kapsamlı-dinlemeye göre yabancı dil olarak İngilizce dinleme becerilerini artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.17860/mersinefd.455649
dc.identifier.endpage 27 en_US
dc.identifier.issn 1305-5429
dc.identifier.issn 1306-7850
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.trdizinid 382526
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17860/mersinefd.455649
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/382526/mobil-destekli-dil-ogrenmede-podcast-kullanimi-ogretici-merkezli-yogun-dinleme-ve-mobil-kapsamli-dinleme
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7428
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Toker, Sacip
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isOrgUnitOfPublication cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Collections