Yükseköğretim Araştırma Eğilimlerinin Gizli Dirichlet Tahsisi ile Analiz Edilmesi: Bir Metin Madencilik Yaklaşımı

dc.contributor.advisor Ekin, Cansu Çiğdem
dc.contributor.author Alrayashı, Abdulazız Mohammedabdullah
dc.contributor.other Computer Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:14Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:14Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu tez, Web of Science'ta (WOS) endekslenen 69.000'den fazla akademik yayından oluşan geniş bir külliyatı analiz ederek yüksek öğretimdeki araştırma eğilimlerini araştırmaktadır. Çalışma, yüksek öğretim araştırma ortamına ilişkin daha derin bir anlayış kazanmak için bibliyometrik analiz ve konu modelleme tekniklerinin, özellikle Gizli Dirichlet Tahsisi'nin (LDA) bir kombinasyonunu kullanır. Bibliyometrik analiz, yüksek öğretimle ilgili WOS yayınlarının istatistiksel dağılımlarının kapsamlı bir incelemesini sunar. Bu, yüksek öğretimdeki araştırma bağlamını anlamak için sağlam bir temel sağlayan yayın eğilimleri, belge türleri, diller ve araştırma alanları gibi unsurları içerir. Buna paralel olarak, LDA kullanan konu modelleme analizi, alandaki ana araştırma eğilimlerini, konuları ve sıklıkla ele alınan konuları ortaya çıkararak araştırma temalarının zaman içindeki gelişimine ışık tutar. Bu çalışma, hem bibliyometrik hem de konu modelleme metodolojilerini birleştirerek yüksek öğretim araştırmalarının mevcut durumunun kapsamlı bir resmini sunmaktadır. Bulgular, alanın karmaşıklığının ve karşılıklı bağımlılığının altını çizerek, yüksek öğretimde var olan olasılıkları ve sorunları ele almak için çok disiplinli bir stratejiye duyulan ihtiyacı vurgulamaktadır. Sonuçlar, yüksek öğretim araştırmalarındaki bilgi birikimine katkıda bulunur ve bu alandaki en son gelişmeler ve eğilimler hakkında güncel kalmak isteyen akademisyenler, karar vericiler ve uygulayıcılar için yararlı bir araçtır.
dc.description.abstract This thesis investigates the research trends in higher education by analyzing a large corpus of over 69,000 academic publications indexed in the Web of Science (WOS). The study employs a combination of bibliometric analysis and topic modeling techniques, specifically Latent Dirichlet Allocation (LDA), to gain a deeper understanding of the higher education research landscape. The bibliometric analysis offers a comprehensive examination of the statistical distributions of WOS publications related to higher education. This includes aspects such as publication trends, document types, languages, and research areas, providing a solid foundation for understanding the research context in higher education. In parallel, the topic modeling analysis using LDA uncovers the main research trends, subjects, and frequently addressed topics in the field, shedding light on the evolution of research themes over time. This study provides a thorough picture of the current status of research on higher education by incorporating both bibliometric and topic modeling methodologies. The findings underscore the field's complexity and interdependence, emphasizing the need for a multidisciplinary strategy to address the possibilities and problems that exist in higher education. The results add to the body of knowledge in higher education research and are a useful tool for academics, decision-makers, and practitioners who want to remain up to date on the most recent advancements and trends in this field. en
dc.identifier.endpage 135
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5014
dc.identifier.yoktezid 812604
dc.institutionauthor Ekin, Cansu Çiğdem
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Metin madenciliği
dc.subject Text mining en_US
dc.title Yükseköğretim Araştırma Eğilimlerinin Gizli Dirichlet Tahsisi ile Analiz Edilmesi: Bir Metin Madencilik Yaklaşımı
dc.title Analyzing Higher Education Research Trends With Latent Dirichlet Allocation: a Text Mining Approach en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6ba797de-1a42-4c28-bbdc-867221fad30c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6ba797de-1a42-4c28-bbdc-867221fad30c
relation.isOrgUnitOfPublication e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
812604 Analyzing higher education research trends with latent dirichlet allocation.pdf
Size:
3.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections