AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARI VE TÜRKİYE
No Thumbnail Available
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bilim ve Teknoloji
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Toplumlarda eğitimin önemi bilhassa son 20 yılda bilim, teknoloji ve küresel
iletişimin artmasıyla öne çıkmış, bireylerin ve devletlerin hayatlarında bugüne kadar
olduğundan çok daha fazla önem kazanmıştır. Dünyadaki siyasi, jeopolitik ve ekonomik
gelişmelere bağlı olarak gerekli olan alanlarda nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi ve bu
gücün o dönemin mevcut konjonktürüne bağlı olarak, Avrupa Birliği (AB) eğitim
politikalarında da belirtildiği gibi, „yaşam boyu öğrenme‟ ilkesine dayalı olarak yetiştirilmesi
gerekmektedir.
Türkiye‟nin de dünyadaki gelişmelere ayak uydurabilmesi için 2000 yılında ortaya
konan AB Lizbon Stratejisini benimsemeli ve gerekli adımları ivediyetle atmalıdır. Bu
stratejide, AB eğitim programları temelde eğitim-öğretim kalitesinin gelişitirilmesi, bu
kalitenin sürdürülebilmesi-mesleki eğitime yansıması ve yaşam boyu öğrenmenin toplumun
bir hayat felsefesi haline gelmesi ve toplum bireylerinin kendi kabuklarından çıkarak bilgi
çağında dünya toplumları ve kültürleri ile entegrasyonu hedeflenmiştir. Türkiye, bu hedefe
göre 2009 yılında, Milli Eğitim Bakanlığı öğretim stratejileri planına bağlı olarak, Hayat
Boyu Öğrenme Stratejisi planını hazırlamıştır. Bu planda 16 öncelik belirlenmiş ve plana
dahil olan kişiler, kurum ve kuruluşlar için bir acil eylem planı oluşturulmuştur.
Description
Keywords
english translation and interpretation