Ab yargısının geleceğine ilişkin reform önerileri
dc.contributor.author | Arsava, Ayşe Füsun | |
dc.contributor.other | Law | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:31:25Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:31:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | AB yargısında Avrupa Tek Senedi ile başlayan, Maastricht anlaşması ile yoğunluk Kazanan reform çalışmaları AB yargısını yeni talepleri karşılamaya itmiştir. Nice Anlaşması kimi önemli reformlarla bu duruma uyum sağlamıştır. Lizbon Sözleşmesi de reform yolunda adımlar atmaya devam etmiştir. Mahkemeye başvuru hakkı hukuk devletinin en önemli gereklerinden biridir. Davaların Temel Haklar Şart’ının 47.madde 2.fıkrasında öngörüldüğü üzere etkin hukuki himayenin temini için makul bir süre içinde ele alınıp, karara bağlanması gerekmektedir. AB Anlaşmasının 19.madde 1.fıkrası Lizbon Sözleşmesi ile kapsam kazanmıştır. 1.fıkranın 2.bölümünde ise Avrupa hakları himaye sisteminde ilk kez önemli bir pozitif bir hukuk düzenlemesi yapılmıştır. Buna göre üye devlet mahkemelerinin AB’de etkin hukuki himaye için primer bir sorumluluğu bulunmaktadır. Her iki fıkra birarada ele alındığında AB Adalet Divanı’nın görevini ulusal mahkemelerle birarada yerine getireceği, bunun ortak bir görev olduğu yaklaşımının kabul edildiği ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle Birlik yargısı ve geleceği düşünüldüğünde ulusal mahkemelerin Avrupa mahkemeleri olarak özel bir sorumluluğunun bulunduğu görülmektedir. Ulusal mahkemeler AB hakları himaye sisteminin parçasıdır. Ulusal mahkemelerin kendi arasında ve Divan’la olan diyaloglarının desteklenmesi gerekmektedir. AB Divanı’nın reformu onun Birliğin hakları himaye sistemindeki özerk rolü ve üye devlet mahkemelerinin ortak sorumluluğu dikkate alınmaksızın gerçekleştirilemez. Avrupa Hukukunun ulusal hukuk yaşamında anlamının önem kazanması Birlik Mahkemelerinin yükünün artmasına yol açmaktadır. Makale bu çerçevede AB yargısında yapılması düşünülen reform önerilerine ışık tutmaktadır. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-400] | |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-6826 | |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 153959 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/153959/ab-yargisinin-gelecegine-iliskin-reform-onerileri | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/9749 | |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.institutionauthor | Arsava, Ayşe Füsun | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Adalet Akademisi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
dc.subject | Hukuk | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | en_US |
dc.title | Ab yargısının geleceğine ilişkin reform önerileri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 43da3cdf-3b2a-4ff0-87eb-87c93cf8730c | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 43da3cdf-3b2a-4ff0-87eb-87c93cf8730c | |
relation.isOrgUnitOfPublication | e40fcdbb-ea25-46e4-bd15-a253c340196a | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | e40fcdbb-ea25-46e4-bd15-a253c340196a |