Dünyada ve Türkiye'de E-ticaret: Tüketicilerin İnternet Üzerinden Alışveriş Alışkanlıkları Üzerine Bir Uygulama

dc.contributor.advisor Arpacı, Tamer
dc.contributor.author Uluçay, Utku
dc.contributor.other Department of Business
dc.contributor.other 17. Graduate School of Social Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.available 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.issued 2012
dc.description.abstract Günümüzün ticari koşullarında e-ticaret sunduğu kolaylık ve imkanlardan dolayı, taraflarına ulusal ve uluslar arası pazarlarda çok daha geniş bir alanda, faaliyet gösterme imkanı sağlamaktadır. Bu nedenle, dünya ticaretinde elektronik ticaretin önemi de, payı da giderek artmaktadır. Türkiye'de ise e-ticarette bir takım altyapı sorunları olsa da her geçen yıl internet üzerinden alışveriş yapılma oranı, e-ticaret yapan işletme sayısı ve toplam e-ticaret gelirleri bir önceki yıla göre artış göstermektedir. Buna bağlı olarak da e-ticaretin Türkiye'de giderek büyümeye devam ettiği söylenebilir.Bu çalışmada internet üzerinden alışverişin, yani e-ticaret kavramının dünden bugüne, dünyada ve Türkiye' de gelişim süreci incelemiş, e-ticaretin gerçekleşmesini sağlayan iç ve dış faktörler üzerinde durulmuş ve e-ticaretin günümüzdeki potansiyeline dikkat çekilmiştir.Çalışmanın ampirik (uygulama) bölümünde anket yöntemi kullanılmış ve 310 kişilik bir örnekleme ulaşılarak katılımcıların internet üzerinden alışveriş yapma alışkanlıkları incelenmiştir. Araştırmada yer alan hipotezler SPSS Ki-Kare ve Lojistik Regresyon yöntemleri ile sınanmıştır. Yapılan analizler sonucunda gelir ve eğitimin internet üzerinden alışverişe doğrudan etkisi olduğu, buna karşın yaş faktörünün anlamlı bir etkisi olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler : İnternet , İnternet üzerinden alışveriş , E-ticaret , E-tüketici , Tüketici Davranışı
dc.description.abstract E-trade enables both sides to work on a broader field in national and international markets since that it makes things easier and it provides people with many opportunities in today?s commercial environment. Thus, the importance of electronic applications is increasing day by day. In Turkey in spite of the problems in the background, the ratio of online shopping, the number of companies doing e-trade and total income from e-trade have been increasing year by year. Therefore, it can be said thet e-trade is gaining importance in Turkey.In this study, the improvement process of online shopping, which is e-trade, in Turkey and in the world, internal and external factors facilitating e-trade and the potetial of e-trade today have been studied.In the empirical (application) part of the study, survey technique was used and online shopping habits of 310 participants was studied. Hypotheses in the study were evaluated through SPSS Package Programme and Chi- Square and Logistic Regression analysis. In conclusion, it has been ascertained that income has a significant effect on online shopping behaviour, whereas no relation has been found between age and e-trade.Key Words : Internet , Online Shopping , E-trade , E- consumer , Consumer Behaviour en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4768
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Alışveriş
dc.subject Alışveriş davranışları
dc.subject Elektronik ticaret
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Sanal alışveriş
dc.subject Shopping en_US
dc.subject Shopping behavior en_US
dc.subject Tüketici davranışı
dc.subject Electronic commerce en_US
dc.subject Virtual shopping en_US
dc.subject Tüketiciler
dc.subject Consumer behavior en_US
dc.subject Tüketim alışkanlıkları
dc.subject Consumers en_US
dc.subject Consumption habits en_US
dc.subject İnternet
dc.subject Internet en_US
dc.title Dünyada ve Türkiye'de E-ticaret: Tüketicilerin İnternet Üzerinden Alışveriş Alışkanlıkları Üzerine Bir Uygulama
dc.title E-Trade in the World and in Turkey: Online Shopping Habits of Consumers Was Studied en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Arpacı, Tamer
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
gdc.description.endpage 136
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 323639
relation.isAuthorOfPublication f113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication d645dd03-576f-4ff8-85a8-61290a248097
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
323639 Dünyada ve Türkiye'de e-ticaret.pdf
Size:
1.5 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections