Stratejik Performans Yönetim Modeli Olarak Dengeli Performans Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Alan Çalışması Örnekleri

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Önemli, Aybilge
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:45Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:45Z
dc.date.issued 2010
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Stratejik bilgiyi, stratejik olmayan bilgiden ayıran en önemli özellik; uzun vadede rekabet avantajı yaratabilmesi, işletmeye özgü olması ve transferinin mümkün olmamasıdır. Bu tip bilgi; örtülü bilgi kapsamında yer alır, firmanın pazar değerini arttırmak için kullanılır ve işletmenin entelektüel sermayesini oluşturur. Entelektüel sermayeyi oluşturan unsurlar; insan, yapısal ve müşteri sermayesidir. Bu unsurları ölçümleyebilecek bir model olarak Kurumsal Karne bir şirketin performansını müşteri boyutu, şirket içi yöntemler boyutu, öğrenme ve gelişme boyutu ve finansal boyut olmak üzere 4 gösterge ile ölçüldüğünü ortaya koymaktadır. Bu dört boyut firmaların performanslarını geliştirmek, kontrol etmek ve gelişme için neler yapmaları gerektiğini göstermek konusunda önemli stratejik bilgileri sağlamaktadır.Çalışmada öncelikle stratejik yönetim modeli ele alınarak, kurumsal karnenin hangi temel üzerinde geliştiği açıklanmıştır. Böylece; bu modelin uygulanma yöntemi ile ilgili verilen bilgiler, kendi performanslarını takip etmek ve stratejilerine yön vermek isteyen işletmelere, yol göstermede önemli bir yönetim aracı olabilir.Çalışmanın ikinci bölümünde kurumsal karne çerçevesinin temel boyutları ve ölçütleri tanımlanarak kurumsal karne oluşturma süreci açıklanmakta, ardından şirket stratejisinin kurumsal karne yaklaşımına göre yönetimi incelenmektedir.Çalışmanın son bölümünde kurumsal karne ile ilgili çeşitli uygulama örneklerine yer verilerek sonuçları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Strateji, Stratejik Yönetim, Kurumsal Karne, Performans Ölçümleri, Stratejik Öğrenme
dc.description.abstract The most important characteristics that distinguish strategic knowledge from non-strategic knowledge, are its ability to create competitive advantage in the long run, its peculiarity to the company, and its untransferrability. This kind of knowledge is a part of tacit knowledge, is used to increase the market value of the company, and makes up the company?s intellectual capital. The elements of intellectual capital include human capital, structural capital and customer capital. As a model to measure these elements, Balanced Scorecard shows that a company?s performance can be measured with four different indicators, namely in the dimensions of customer, intra-company methods, learning and development, and finance. These four dimensions provide important strategic knowledge as to what companies should do to improve and control their performance, as well as to see how they can develop.Information provided in the present study about the application of this model can be a useful management tool for companies who want to track their own performance and to direct their strategies.The second chapter of the study defines the basic aspects and principles of the balanced scorecard technique and identifies strategic management practices by the balanced scorecard framework.In the last part of the study, some applications of balanced scorecard are covered and their results are evaluated.Keywords: Strategy, Strategic Management, Balanced Scorecard, Performance Measures, Strategic Learning. en
dc.identifier.endpage 100
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4527
dc.identifier.yoktezid 262314
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Dengeli ölçüm kartı
dc.subject Hizmet sektörü
dc.subject Performans
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Performans yönetimi
dc.subject Balanced scorecard en_US
dc.subject Service sector en_US
dc.subject Performans ölçümleri
dc.subject Performance en_US
dc.subject Performance management en_US
dc.subject Strateji
dc.subject Performance measurements en_US
dc.subject Stratejik yönetim
dc.subject Strategy en_US
dc.subject Strategic management en_US
dc.subject Öğrenme stratejileri
dc.subject Learnin strategies en_US
dc.title Stratejik Performans Yönetim Modeli Olarak Dengeli Performans Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Alan Çalışması Örnekleri
dc.title Balanced Scorecard as a Strategic Performance Management Model and Case Studies in Service Sector. en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
262314 Stratejik performans yönetim modeli olarak dengeli performans yönetimi ve hizmet sektöründe alan çalışması örnekleri.pdf
Size:
907.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections