William Blake ve William Wordsworth Şiirlerinde Çocuk İmgesi

dc.contributor.advisorAras, Gökşen
dc.contributor.authorAltahhan, Asmaa Raafat Noori
dc.contributor.authorAras, Gökşen
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:39Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:39Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezin amacı, William Blake ve William Wordsworth şiirlerinde çocuk imgesini tarihsel ve kuramsal çerçevede tartışmaktır. Tezin başlangıç noktası çocuk imgesi kavramının romantik algıyla bağlantısını incelemektir. Çocuk imgesinin kavramsal analizi adı geçen iki Romantik şairin bu kavramı hayal gücünün kaynağı şeklinde ifade ettiğini ortaya koymaktadır. Çocuk imgesi, William Blake'in Songs of Innocence and of Experience başlıklı eserinden seçilen şiirlerine ve William Wordsworth'ün Intimations of Immortality from Recollections of Early Childhood ve The Prelude eserlerine göndermeler yaparak Jung'un çocuk arketipi kuramı açısından ele alınmaktadır. Birinci bölümde, Romantik dönemin sosyal, tarihsel gelişimi ve Romantik şiirde çocuk imgesi kavramları incelenmektedir. Jung'un kolektif bilinçdışı ve çocuk arketipi kuramlarının William Blake ve William Wordsworth'ün şiirlerinde nasıl yansıtıldığı analiz edilmektedir. Tezin ikinci bölümü, William Blake şiirlerinde çocuk imgesini ve bu imgenin bir bütünleşme ve hayal gücü kaynağına dönüşümünü incelemektedir. William Blake, çocuk imgesini masumiyet ve deneyim gibi birbirine zıt iki kavram açısından ele almaktadır. Üçüncü bölümde William Wordsworth'ün Intimations of Immortality from Recollections of Early Childhood başlıklı eserinde çocuk imgesi ve ölümsüzlük kavramını nasıl ifade ettiği üzerinde durulmaktadır. Bu bölümde ayrıca Wordsworth'ün The Prelude eserinde çocuk imgesi ve insan zihninin gelişimi arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Sonuç kısmında, William Blake ve William Wordsworth'ün şiirlerinde çocuk imgesini ele alış biçimleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya konmaktadır. Jung'un kuramı ışığında çalışılan bu tezde çocuk imgesinin ilham, hayal gücü ve bütünleşme kaynağı olarak söz konusu şairler ve eserlerinde önemli bir yeri olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to study the childhood image in the poetry of William Blake and William Wordsworth from the historical as well as theoretical perspectives. The starting point of the thesis is to explore the Romantic concern with reference to the childhood image as an important literary theme. The thesis reveals the thematic aspect and the textual implication of the childhood image in the poetry of the two Romantic poets; how they consider it to be a source of inspiration, imagination and integration. The child image in William Blake's Songs of Innocence and of Experience and William Wordsworth's Ode: Intimations of Immortality from Recollections of Early Childhood and The Prelude is based on a close analysis of Jungian child archetype. The first chapter of the thesis deals with the social and historical aspects of the Romantic period as well as the image of the child as a Romantic concern. The thesis analyses Jung's theory of the archetypal child and the collective unconscious in the poems of William Blake and William Wordsworth. The second chapter of the thesis focuses on the poetry of William Blake and how the image of childhood is expressed as a source of integration and imagination. William Blake presents the child image in two contrary states of innocence and experience. The third chapter discusses the childhood image in the poetry of William Wordsworth. It analyses how the poet presents the image of the child as a symbol of immortality in his Ode: Intimations of Immortality Recollected in Early Childhood. The chapter also puts emphasis on Wordsworth's The Prelude in which the poet discusses the childhood image and its connection to the development of human mind. The conclusion dwells on the differences and similarities between the two poets' presentation of the child image in their poetry.en
dc.identifier.endpage100
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6114
dc.identifier.yoktezid423127
dc.language.isoen
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatı
dc.subjectBlake, William
dc.subjectWordsworth, William
dc.subjectÇocuklar
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectBlake, Williamen_US
dc.subjectİmge
dc.subjectWordsworth, Williamen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectİngiliz edebiyatı
dc.subjectImageen_US
dc.subjectİngiliz şiiri
dc.subjectEnglish literatureen_US
dc.subjectBritish poemen_US
dc.subjectŞiir
dc.subjectPoemen_US
dc.titleWilliam Blake ve William Wordsworth Şiirlerinde Çocuk İmgesi
dc.titleThe Childhood Imagery in the Poetry of William Blake and William Wordsworthen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423127 The childhood imagery in the poetry of William Blake and William Wordsworth.pdf
Size:
2.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format