İşletmelerde Başarı Ölçüm Teknikleri ve Otomotiv Sektöründeki Bir İşletmeye Balanced Scorecard (kurumsal Karne) Uygulaması

dc.contributor.advisor Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.author Yücel, Hande
dc.contributor.author Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.author Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:13Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:13Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract İşletmelerde yöneticiler, astlarının başarılarını (performanslarını) izlemek ve değerlendirmek zorundadırlar. Bu değerlendirmeler tamamen nesnel kritelere dayalı şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Öznel yargılara dayandırılan değerlendirmeler, personel ve yönetim arasında olumlu ilişkilerin korunmasını, geliştirilmesini engellemektedir. Performans, işletmelerin ulaşmak istediğin yere gelebilmek için gösterdiği başarı seviyesi olarak değerlendirilir. İşletmeler belirli periyotlarla çalışanlarının performanslarını ölçmek için performans ölçme yöntemlerinden faydalanırlar. Bu bağlamda geleneksel yöntemler yerine modern yöntem tercih edilmektedir. Balanced Scorecard (Kurumsal Karne) finansal veriler ile birlikte, finansal olmayan öğrenme ve gelişmeyi, firma içi süreçleri ve en önemlisi müşteri boyutları temel alan; bu boyutlarla performans bileşenini ölçüp, aralarındaki dengeyi sağlayan performans ölçüm sistemidir. Çalışma da performans, performansın özellikleri, performans değerlemenin amaçları, performansın boyutları, performans ölçümü, tarihsel gelişimi ve klasik performans ölçüm sistemlerinde kullanılan analizler ve modern performans ölçüm avantajları, özellikleri, amaçları, avantajları, boyutları hakkında açıklamalar yapılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde kullanılan yöntem mülakat yöntemi ve nitel araştırma yönetimi kullanılmıştır. Ankara ilinde bulunan otomotiv işletmesinde servis, satış ve yedek parça departmanlarından sorumlu 3 müdür, kaporta ve boya departmanından sorumlu 1 şef bulunmaktadır. Şirket ile ilgili tüm bilgilerin iletildiği genel müdür ile görüşülerek işletmenin Balanced Scorecarad (Kurumsal Karne)'ı oluşturulmuştur. Oluşturulmuş olan Balanced Scorecard (Kurumsal Karne) ile işletmenin performansı tüm boyutları ile birlikte değerlendirilebilmektedir. İşletmenin Balanced Scorecard (Kurumsal Karne)'a karşılık belirlenen kriterlere bakıldığında finansal, müşteri, öğrenme ve gelişme boyutlarında hedeflenen oranlara ulaştığını görmekteyiz. Fakat firma içi süreçler boyutunda hedeflenen oranlara ulaşılamadığını görmekteyiz. Genel anlamda bakıldığında firmanın başarılı olduğunu söylemek mümkündür. Anahtar kelimeler Balanced Scorecard (Kurumsal Karne), Performans, COVİD-19
dc.description.abstract Managers in businesses have to monitor and evaluate the success (performance) of their subordinates. These evaluations should be conducted on the basis of purely objective criteria. Evaluations based on subjective judgments prevent the maintenance and development of positive relations between staff and management. Performance is evaluated as the level of success that businesses show in order to reach the place they want to reach. Businesses use performance measurement methods to measure the performance of their employees periodically. In this context, modern method is preferred instead of traditional methods. Balanced Scorecard (Corporate Scorecard) is based on financial data, non-financial learning and development, internal processes and most importantly customer dimensions; It is a performance measurement system that measures the performance component with these dimensions and provides the balance between them. In the study, explanations about performance, characteristics of performance, purposes of performance appraisal, dimensions of performance, performance measurement, historical development and analyzes used in classical performance measurement systems and modern performance measurement advantages, features, purposes, advantages and dimensions are given. The method used in the application part of the study was the interview method and qualitative research management. In the automotive company located in Ankara, there are 3 managers responsible for the service, sales and spare parts departments, and 1 chief responsible for the bodywork and paint department. The Balanced Scorecarad (Corporate Scorecard) of the enterprise was created by meeting with the general manager, to whom all information about the company was communicated. With the Balanced Scorecard (Corporate Scorecard) created, the performance of the enterprise can be evaluated together with all its dimensions. When we look at the criteria determined against the Balanced Scorecard (Corporate Scorecard), we see that the company has reached the targeted rates in the dimensions of financial, customer, learning and development. However, we see that the targeted rates cannot be reached in terms of internal processes. In general terms, it is possible to say that the company is successful. Keywords Balanced Scorecard (Corporate Scorecard), Performance, COVID-19 en
dc.identifier.endpage 105
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4842
dc.identifier.yoktezid 676378
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Başarı değerleme
dc.subject COVID 19
dc.subject Dengeli ölçüm kartı
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kurumsal karne
dc.subject Success evaluation en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject Otomotiv sektörü
dc.subject Balanced scorecard en_US
dc.subject Coorparate Indicator en_US
dc.subject Performans
dc.subject Automotive sector en_US
dc.subject Ölçüm teknikleri
dc.subject Performance en_US
dc.subject Measurement techniques en_US
dc.subject İşletme başarısı
dc.subject Business success en_US
dc.title İşletmelerde Başarı Ölçüm Teknikleri ve Otomotiv Sektöründeki Bir İşletmeye Balanced Scorecard (kurumsal Karne) Uygulaması
dc.title Success Measurement Techniques in Businesses and Balanced Scorecard Application To a Business in the Automotive Sector en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
676378 İşletmelerde başarı ölçüm teknikleri ve otomotiv sektöründeki bir işletmeye balanced scorecard (kurumsal karne) uygulaması.pdf
Size:
1.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections