2011 Genel Seçimlerinde, Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi tarafından uygulanan politik tutundurma yöntemlerinin Ankara ili seçmenleri üzerindeki oy etkisi

dc.contributor.advisorNakip, Mahir
dc.contributor.authorKaplan, Engin
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:17Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:17Z
dc.date.issued2013
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractPolitik pazarlama, siyasi partilerin oy potansiyellerini arttırmak, genç seçmeleri etkilemek ve hali hazırda oy kullanan personelin diğer partilere oy vermesini engellemek maksadıyla, seçmelere sunulan siyasi parti adayları, hizmetlerini tanıtmak maksadıyla icra edilen faaliyetlerdir. Söz konusu faaliyetler icra edilirken, siyasi partiler tarafından çeşitli propaganda faaliyetleri kullanılır. Yoğunluklu olarak parti liderlerinin yapmış olduğu konuşmalar, daha önce siyasi parti tarafından hayata geçirilen faaliyetler kitle iletişim vasıtaları da kullanılarak seçmelere ulaştırılır. Siyasi partiler tarafından uygulanan politik tutundurma faaliyetleri, halkın oy verme yönündeki eğilimleri çok arttırmasa da, kararsız seçmenler ve genç seçmenler üzerinde olumlu etkilere neden olmaktadır. Orta Asya ve eğitim seviyesi düşük olan ülkelerde, genel itibariyle, siyasi parti liderinin sahip olduğu özellikler oy verme yönünde seçmenleri yoğun olarak etkilemektedir. Yapılan incelemeler neticesinde, Ankara ilinde siyasi partilerin icra etmiş oldukları faaliyetler öncelik sırasına göre; televizyon, internet, dergi, radyo aracılığı ile seçmenlere ulaştırılmıştır. Ayrıca AKP, CHP VE MHP tarafından çeşitli seçim stratejileri uygulanarak, oy kazanma çalışmaları icra edilmiştir. Bu kapsamda; oy potansiyelini arttırmak isteyen ve ellerinde bulundurdukları oy potansiyelini korumak isteyen partiler, halkın güvenini kazanmakla birlikte, söz verdikleri icraatları yerine getirmelidir. Eğitim seviyesinin günden güne arttığı ülkemizde, halkta siyasi bilinç artmakta, refah seviyesini yükseltebilecek partilere oy verme eğilimi oluşmaktadır. Sonuç olarak; eğitim durumu, yaş, meslek, kişisel gelir ve medeni durum grupları oluşturularak hazırlanacak reklam, tanıtım ve siyasi faaliyetlerin halk üzerinde daha etkili olacağı değerlendirilmiştir. Ayrıca; çeşitli sosyal gruplar tarafından, siyasi partilerin ve faaliyetlerinin takip edilmesi neticesinde, politik pazarlama faaliyetlerinin avantajları seçim sandığında görülebilecek ve etkili yöntemler kullanan partiler seçim sonuçlarını etkileyebilecek sonuçlar elde edebilecektir. Anahtar Kelimeler: 1. Politik Pazarlama 2. Seçmen 3. Oy 4. Politik Tutundurma 5. Ankara
dc.description.abstractPolitical marketing are the activities performed in order to increase vote potential of the political parties, to influence young voters, to avoid the existing voting staff from voting for another parties and in order to publicize services of the political party candidates submitted to the voters. While performing the aforementioned activities, various propaganda activities are used by the political parties. Intensively, the speeches made by the party leaders, the activities performed by the the political parties before are communicated to the voters also by using the mass media. Even if they do not increase much the tendency of people towards voting, political promotion methods applied by the political parties leads positive effects on the undecided voters and young voters. In the Central Asia and the countries with lower levels of education, generally, the qualities of the political party leaders heavily affect the voters while voting. As a result; it is assessed that the advertising, promotion and political activities prepared according to the educational levels, age, occupational, personal income and marital status group would be more effective on the public. Besides; as a result of the follow up of the political party activities by various social groups, the advantages of political marketing activities will be seen in the ballot box and the parties using effective methods will be able to obtain results that may affect the election results. Key words: 1. Political Marketing 2. Voter 3. Vote 4. Political Promotion 5. Ankaraen
dc.identifier.endpage191
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6057
dc.identifier.yoktezid336365
dc.language.isotr
dc.subjectSiyasal Bilimler
dc.subjectİşletme
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partisi
dc.subjectCumhuriyet Halk Partisi
dc.subjectSeçimler 12 Haziran 2011
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectSeçimler
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partyen_US
dc.subjectSeçmenler
dc.subjectCumhuriyet Halk Partyen_US
dc.subjectSiyasi partiler
dc.subjectElections 12 june2011en_US
dc.subjectElectionsen_US
dc.subjectSiyasi pazarlama
dc.subjectVotersen_US
dc.subjectPolitical partiesen_US
dc.subjectTutundurma
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectTutundurma faaliyetleri
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectPromotion activitiesen_US
dc.subjectTutundurma politikaları
dc.subjectPromotion policiesen_US
dc.title2011 Genel Seçimlerinde, Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi tarafından uygulanan politik tutundurma yöntemlerinin Ankara ili seçmenleri üzerindeki oy etkisi
dc.titleİn the 2011 general elections, the vote effect of political promotion methods implemented by justice and development party and republican people's party over electorate in Ankaraen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
336365 2011 Genel Seçimlerinde, Adalet ve Kalkınma Partisi.pdf
Size:
4.38 MB
Format:
Adobe Portable Document Format