SAĞLIK SEKTÖRÜNDE, TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ETİK BOYUTU

dc.contributor.authorSarıalp, Salih
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:50Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:50Z
dc.date.issued2020
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractİnternet kullanımının iletişimdeki hızlı gelişmelerle birlikte artması, bilgisayar ve tablet kullanımıyla beraberakıllı telefonların temel ihtiyaç olarak hayatımızda bulunmasının sonucunda sosyal medya kullanımınınyaygınlaşması, tüketicilerin alışkanlıklarının değişmesine neden olmuştur. Alışkanlıkların değişmesi,tüketicilerin satın alma niyetlerinin farklılaşmasını sağlamıştır. Bu gelişmeler sonucunda sağlık sektöründebulunan kişi, kurum ya da kuruluşların tanıtım ve reklam mecralarında değişikliklere giderek sosyal medyareklamlarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Sağlık sektöründe, sosyal medya reklamlarının etkisinin artmasısonucunda başka bir sorun ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yapılan denetimlerin yetersiz kalmasından dolayıyeni medyadaki reklamların etik boyutunun, tüketicilerin, satın alma davranışını nasıl etkilediğini tespitininyapılması bu çalışmanın amacını ortaya koymaktadır. Çalışma evrenini Ankara ilinde ikamet eden 18 yaş veüstü bireyler oluşturmakta olup, evrenin büyüklüğü nedeni ile çalışmada örneklem seçilmiş, kolayda örneklemyöntemi ile 653 kişi ile yüz yüze ve google form ile anket uygulanmış olup, yapılan incelemeler sonucunda 650anket analize tabi tutulmuştur. Ankette demografik soruların yanı sıra sosyal ağ kullanıcılarının, yapılanreklamların fark edilirliğinin belirlenmesi ve bu reklamların etik olup olmadığını öğrenmek amacıyla 41 adetönerme Likert tipi sorulara yer verilmiştir. Ankette yer alan ifadelerin birbirleri ile olan tutarlılığını vekullanılan ölçeğin güvenilirliğini ölçmek için Cronbach’s Alpha katsayıları 0,82, 0,86 ve 0,86 olarakhesaplanmış ve ölçek güvenilirdir sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.citationcount2
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-107]
dc.identifier.endpage114en_US
dc.identifier.issn1302-9282
dc.identifier.issn2148-9041
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.trdizinid366823
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/366823/saglik-sektorunde-tuketici-satin-alma-davranisinda-sosyal-medya-reklamlarinin-etik-boyutu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/10040
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorTengilimoğlu, Dilaver
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Sağlık İdaresi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSAĞLIK SEKTÖRÜNDE, TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ETİK BOYUTUen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections