Güneş, Elif
Loading...
Name Variants
Helvacioglu E.
E.,Gunes
E., Güneş
Gunes, Elif
Elif, Güneş
Gunes E.
Güneş,E.
E., Gunes
G., Elif
Elif, Gunes
Güneş, Elif
Gunes,E.
G.,Elif
E.,Güneş
Helvacioglu, Elif
E.,Gunes
E., Güneş
Gunes, Elif
Elif, Güneş
Gunes E.
Güneş,E.
E., Gunes
G., Elif
Elif, Gunes
Güneş, Elif
Gunes,E.
G.,Elif
E.,Güneş
Helvacioglu, Elif
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
elif.gunes@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Interior Architecture and Environmental Design
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
17
Articles
4
Citation Count
47
Supervised Theses
10
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Master Thesis Çağdaş sanat müzesi yapılarında iç mekan tasarımı: Müze Evliyagil örneği(2019) Kalyoncuoğlu, Merve; Güneş, Elif; Interior Architecture and Environmental DesignBu tez çalışmasında müze kavramı ele alınarak kattığı değerler üzerine araştırma yapılmıştır. Müze; sanat eserlerinin sergilendiği, kültür varlıklarının korunduğu mekânlar olarak yalın ve sade bir şekilde tanımlanabilir. Çağdaş Sanat Müzeleri; koleksiyonerlerin, ressamların, seramik sanatçılarının, tasarımcıların ve eğitimcilerin profesyonel organizasyonlar hazırladıkları merkezlerdir. Müzede, insan eli ile yapılmış tasarımlar, objeler hakkında bilgi sahibi olunabileceği gibi yurtdışında yaşayan koleksiyonerler bilgilendirilerek, sunum ve görselleşmeler aracılığı ile davet ve organizasyonlar planlanmaktadır. Bu tezin amacı; Müze ve özel olarak bulunan Çağdaş Sanat Müzeleri kavramsal açıdan inceleyerek, yurtiçi ve yurtdışında bulunan çağdaş sanat müzelerinin sanatseverlere kattıkları mekânlar, değerler, kültürel etkiler ve sosyalleşme alanları üzerine araştırma yapmaktadır. Çağdaş Sanat Müzeleri, günümüzde yeni yeni yer ederek, yaptıkları faaliyetler, sergileme teknikleri ve yöntemler ile toplum için çekici hale gelen, toplumun sosyalleşmesine katkı sağlayarak da müzecilik anlayışının en önemli bileşenlerindendir. Topluma müze içerisinde sualsiz ve sorgusuzca gezinme anlayışı katmıştır. Ankara'nın İncek semtinde yer alan; modern ve çağdaş sanat koleksiyonlara ev sahipliği yapan ''Müze Evliyagil'', Türkiyede bulunan müzelerden farklı özellikleri ile olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Araştırma ortamı olarak kullanılan ''Müze Evliyagil'', 1200 metrekarelik bir alana kurulan, dört farklı kattan oluşan ve üç katta bulunan 750 m2'lik sergi alanları, zengin kütüphanesi, film salonu ve heykel bahçesi ile sunulmuş bir komplekstir. Müze Evliyagil, çağdaş sanat müzesi olma önderliğinde, günümüzde mevcut olan müzelere göre koleksiyonların eserlerini, galerilerde birkaç hafta süren sergiler ile ziyaretçilerin eserleri incelemelerine vesile olması, görünmez eserlerin izlemek isteyen herkese sunulmasını hedeflemektedir. Bu çalışma ile Müze Evliyagil örneği, Çağdaş Sanat Müzesi olma özelliği ile Türkiye ve Dünya'da bulunan farklı çağdaş sanat müzesi örnekleri ve özellikleri ile karşılaştırılarak ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Çağdaş Sanat, Çağdaş Sanat Müzesi, Müzecilik, İç Mekân Tasarımı, Müze EvliyagilMaster Thesis Sanal Mağazalarda İç Mekân Algısı(2022) Altınok, Zeynep; Güneş, Elif; Interior Architecture and Environmental DesignAlışveriş eyleminin gerçekleştiği mağaza mekânlarının ana amacı ürün ve hizmet satışı yapmak olmakla birlikte mekânsal tasarımı bu amacı temel alarak yapılmaktadır. İçmimarların ise bu noktada misyon ve vizyonları, müşterilerin mağaza dış mekânından farklı bir mekâna adım attıklarını, tasarım ve atmosferi yaratan faktörler aracılığıyla müşteriye hissettirmektir. Tarihsel süreç boyunca sosyal ve ekonomik yapı değiştikçe, teknoloji geliştikçe bunlara bağlı olarak alışveriş eylemi de değişiklik göstererek mağaza mekânlarının evirilmesine sebebiyet vermiştir. Mekânların değişmiş olması da bireylerin beş duyuları ile çevreden aldıkları uyarıları zihinde anlamlandırarak kişisel deneyimleri, karakterleri, mensup oldukları kültürler gibi bileşenler ile harmanlayarak mekânın algılama sürecinin farklı gerçekleşmesini sağlamıştır. Sanal mağazalar, tarihsel süreç içinde gelişim ve değişim gösteren mağaza mekânlarının geleneksel ve fiziksel yapılarından çıkarak belirli teknolojiler kullanılarak sanal ortam içinde oluşturulan ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren mekânlardır. Dijitalin ve teknolojinin gelişmesi ile müşterilerin hizmetine giren, pandemi süreci esnasında ise ivmelenen sanal mağazalar, moda mağazacılığı ve mağaza tasarımı sektörlerine ve literatüre hızlı bir giriş yapmıştır. Sanal mağazalar, fiziksel mağazalarda var olan ve mağaza atmosferini uluşturan bazı faktörlere ve bileşenlere sahip olmadığından müşterilere farklı bir deneyim yaşatmakta, mekânsal algı açısından farklılık göstermektedir. Bu çalışma, mekân algısı kavramını gelecekte tasarlanacak olan sanal mağazalara yönelik incelemektedir. Araştırmanın birincil amacı sanal mağazalardan alışveriş yapmayı tercih eden Milenyum ve Z jenerasyonlarının mekânsal algı yönünden farklılıklarını incelemektir. İkincil amaç ise artırılmış gerçeklik teknolojisinin (AR) modelleme-animasyon ve fotorealistik-animasyon olmak üzere iki farklı teknoloji kolu ile geliştirilmiş sanal mağazaların yarattığı mekânsal algıdaki farklılıklarını değerlendirmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda mekânsal algıyı ölçme anketi yapılarak, katılımcıların cevapları ve çalışmanın amacı doğrultusunda istatistiksel analiz ve değerlendirilme yapılmaktadır. Çalışmanın sonucunda, elde edilen veriler ışığında sanal mağaza mekânı ve algı değerlendirmeleri yapılarak, sanal mağazaların mekân ve tasarımına dair önerilerde bulunulmaktadır. Sanal mağaza atmosferinin oluşturulmasında etkili olan mekânsal, boyutsal ve görsel algı bağlamında, sanal mağaza mekânlarında göz önünde bulundurulması gereken etmenler belirtilmektedir. Anahtar Sözcükler: Mekân Algısı, Mağaza Atmosferi, Mağaza İç Mekân Tasarımı, Sanal Mağaza, Artırılmış Gerçeklik.