Master Tezler / Master Thesis
Permanent URI for this collectionhttps://ada.atilim.edu.tr/handle/123456789/23
Browse
Browsing Master Tezler / Master Thesis by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı / Bilişim Teknolojileri Bilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis İşletme kaynak planlamasına yönelik lojistik sistemi geçişi: Bir vaka çalışması(2020) Al-ansarı, Saeeda Fayrouz D A; Mıshra, Alok; Software EngineeringBugün, rekabet avantajı elde etmek için organizasyonun tedarik zincirini etkin bir şekilde yönetmesi ve faaliyetlerin lojistik hizmetler konusunda bir ürüne sahip olması gerekir. Aksi takdirde, bu sürecin geleneksel yolu her şeyi kapsamama konusunda bir soruna neden olur ve yıllık olarak eksik faturaların düzenlenmesi ve kaydedilmemesi riskini arttırır. Geleneksel yöntemle, şirketler verilyi Excel sayfasını kullanarak kaydedilir ve eski hesaplama yöntemleriyle elle manuel olarak saymaya devam eder, ancak farklı şirketlerden büyük bir teklife sahip çok sayıda veri vardır ve her öğede her üründe bir sayı vardır. Görevliler verileri Excel programını kullanarak sayımda hata yapmaları riski çok yüksektir. Eski bilgisayarla ilgili başka bir risk, bilgiyi çıkarmak için uzun bir sürece sahip olabilir, ayrıca normalde eski makine zarar görebilir veya farklı nedenlerden dolayı çökebilir, örneğin sabit diskteki makineyi çökerten virüsler ve sonra tüm veriler kaybolabilir. Ayrıca, yalnızca bir memur sorumludur, böylece memur hastalanırsa tüm alımlar ve envanter riski geciktirilebilir. Etkin bir şekilde faaliyet göstermek ve organizasyon rekabetçiliği için değer zincirini sağlamak için lojistik hizmet bilgi sistemi ile tedarik zincirini en iyi şekilde çalıştırmak gerekir. Tedarik zinciri yönetiminin iki amacı vardır, öncelikle ürün, kuruluşun birden fazla departmanı için son kullanıcılara ulaşır, ikincisi de ürünü nihai müşteriye ulaştırmak, çünkü ürünün koordinasyonla yönetiminde ve günlük malzeme yönetiminin izlenmesinde birçok fayda sağlar. Departmanları en iyi stratejik bilgi sisteminde geliştirmek ve ilgili tüm risklerden kaçınmak için envanter kontrol sistemi için belirli bir sisteme sahip olmak gerekir. Dolayısıyla, bu tezin temel amacı, mevcut sistemin Kurumsal Kaynak Planlama Sistemlerine (ERP) geçişini göstermektir. Ayrıca, birçok kurumsal kısıtlamayı göz önünde bulundurarak yazılımı geliştirmek ve en iyi sisteme doğru arama yapmak için başlangıç planını açıklar. Bu ayrıca, yeni sistem planlamaya yönelik yönetim çabalarının bir parçası olarak iç süreçlerde yönetim modelleri ile örgütsel inovasyon arasındaki ilişkiyi ölçmek için anket sonuçlarını da içermektedir.