Master Tezler / Master Thesis
Permanent URI for this collectionhttps://ada.atilim.edu.tr/handle/123456789/23
Browse
Browsing Master Tezler / Master Thesis by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı / Bilişim Sistemleri Bilim Dalı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis İş yerinde bağlanabilirlik ile dijital güven arasındaki ilişki - endüstriyel bir bakış(2023) Raymond, Olaıde Abımbola; Toker, Sacip; Information Systems Engineeringİş yerindeki dijital bağlantının etkisi kesinlikle bilim ve iş alanlarında pek çok tartışma yarattı. Artan kaygı düzeyleri, çalışanların beklentilerine ve verimlilik, kaygı ve kariyer ilerlemesi biçimindeki çalışma alanı gerçeklerine duyulan dijital güvenin yetersiz dijital bağlantısıyla ilişkilendirilmiştir. Ancak araştırma literatürü, işyeri bağlantısı ile dijital güven arasındaki bağlantı hakkında nispeten bilgi sağlar. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, internet bağlantısının, dijital platformların kullanılabilirliğinin ve teknolojik bilgi olan iletişim araçlarının dijital güven genelinde etkisini incelemektir. Çalışma ayrıca, herhangi bir internet bağlantısına bağlanmadaki memnuniyet düzeyini dijital güven düzeyi ile keşfetmeyi önerdi. Dijital güven derecesini ölçen e-Güven Anketi, teknoloji, insanlar ve süreç olmak üzere üç düzeyde düzenlenen on bileşene sahiptir. 36 farklı ülkeden toplam 5329 kişi bu çalışma için çevrimiçi anketi tamamladı. MANOVA'nın parametrik olmayan bir alternatifi olan Munzel-Bruner analizi, teknolojik bilgilerin her biri üzerinden dijital güven bileşenleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Mann-Whitney ve Kruskal Wallis analizi ile takip sonuçları, internet bağlantısının, dijital platformların mevcudiyetinin ve iletişim araçlarının dijital güveni etkileyen faktörler olduğunu gösterdi. Ek olarak, Spearman'ın korelasyon katsayısı, internet bağlantısı genelinde memnuniyet düzeyinin dijital güven ile ilişkili olduğunu ortaya koydu.Master Thesis Şirket özellikleri ile dijital güven arasındaki ilişki: Farklı sektörlerden görüşler(2023) Adewoye, Oyebola Temıloluwa; Toker, Sacip; Information Systems EngineeringGüven, iş yapmak için bir gerekliliktir. Şeffaf olmaya ve tutarlı davranmaya çalışmaya bağlıdır. Bu çalışma, şirket çalışanları arasında mesleki deneyim, istihdam durumu, mesleki pozisyon, organizasyon rolü, organizasyon formu, endüstri sektörü, şirket rolü, müşteri grubu, endüstri sektörü tedarikçisi, organizasyon büyüklüğü ve dijital güven gibi şirket özellikleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır, şirketlerin dijital çağda güven oluşturmasına ve sürdürmesine yardımcı olabilecek bilgiler sağlama hedefiyle. Çalışma, dijital güven ile en güçlü şekilde ilişkilendirilen şirket özelliklerini belirlemeyi ve bu özelliklerin çalışanların dijital dünyaya olan güvenini ne ölçüde etkilediğini araştırmayı amaçlamaktadır.Üç seviyede düzenlenen on bileşenden oluşan e-Güven Anketi— teknoloji, insanlar ve süreç dijital güvenin derecesini ölçmek için kullanılır. 36 farklı ülkeden 5329 kişi bu çalışma için çevrimiçi anketi tamamladı. Katılımcıların mesleki deneyim yılı sayısı toplanmış ve analiz edilmiştir. 1 yıldan az mesleki deneyime sahip 520, 1-3 yıl mesleki deneyime sahip 1098, 4-10 yıl mesleki deneyime sahip 2248, 11-20 yıl mesleki deneyime sahip 1006, 21-21-20 yıl mesleki deneyime sahip 369 katılımcı yer aldı. 30 yıllık mesleki deneyim, 31-40 yıllık mesleki deneyime sahip 73 katılımcı ve 40 yılı aşkın mesleki deneyime sahip 15 katılımcı. MANOVA'nın parametrik olmayan bir alternatifi olan Munzel-Bruner analizi, dijital güven bileşenleri (öncelik düzeyi yazılım kalitesi, donanım ve yazılım, elektronik cihazlar, bilgi sistemleri, yönetim ve diğer dahili varlıklar, BT ve veri desteği, harici varlıklar, veri koruma ve mahremiyet, kurumsal veri koruma ve mahremiyet, internet ve sosyal medya kullanımı) ile mesleki deneyim, çalışma durumu, mesleki pozisyon, organizasyon rolü, organizasyon şekli, şirket rolü ve organizasyon büyüklüğü şirket özellikleri. Sanayi sektörü, müşteri grubu ve sanayi sektörü tedarikçisi üzerinde MANOVA analizi yapılırken. Sonuçlar, mesleki deneyim, mesleki konum, organizasyon şekli, şirket rolü, endüstri sektörü, müşteri grubu, endüstri sektörü tedarikçisi ve organizasyon büyüklüğünün dijital güveni etkileyen faktörler olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Güven, Dijital Güven, Şirket Özellikleri.