Browsing by Author "Okan, Aylin Akça"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0STUDY ON CLOUD COMPUTING PERCEPTION OF TURKISH IT SECTOR(Univ Osijek, Tech Fac, 2016) Okan, Aylin Akca; Hacaloglu, Tuna; Yazici, Ali; Information Systems Engineering; Software EngineeringIn this paper an empirical study was carried out to study the Cloud Computing (CC) perception in Turkey. To this extent this study intends to determine the perception of Information Technology decision makers such as Chief Executive Officers and Chief Information Officers by means of a survey by questionnaire approach to explore 98 both public and private IT executives' understandings and concerns about CC. The survey aims to determine how CC is perceived by public or private organizations that are already involved in the e-transformation process. Major results of the study are as follows: both public and private sector executives have positive perception over adoption of CC, participants think that especially web, e-mail, data storage and process management applications are adequate for CC. Lack of well-educated and experienced staff is found to be the common barrier on adopting CC by both public and private sector participants.Master Thesis Türk otomotiv sektöründe yedek parça tedariği sürecine yönelik soa vaka çalışması(2011) Menekşe, Gonca Gökçe; Okan, Aylin Akça; Information Systems EngineeringTürk Otomotiv Sektöründe Yedek Parça Tedariği Sürecine Yönelik SOA Vaka ÇalışmasıOtomotiv sektörü ülkemiz ekonomisinde önemli lokomotif sektörlerden biridir. Özellikle birçok markanın da ülkemizde yapmış olduğu yatırımlar da gözönünde bulundurulduğunda bu sektördeki işlem yoğunluğu önemli boyutlara ulaşmıştır. Ülkemizde temel üretim yapılmadığı için birçok markanın distribütörü bulunmaktadır ve bu distribütörler ana kaynaktan temin, dağıtım, servis, satış sonrası hizmet vb. birçok alt süreci organize etmektedirler.Yedek parça tedariği de bu süreçlerden en önemlisidir. Ana kaynaktan başlayan ve yurtiçindeki bayii ve diğer firmalar tarafında sonlanan çok yoğun bir tedarik zinciri süreci mevcuttur.Bu tez çalışmasında ele alınan iki anaproblemden ilki; yedek parça tedarik zincirine dahil olan her lokasyonun kendi bünyesinde farklı yazılım altyapılarını kullanarak stok verilerini tutmasından kaynaklanan veri tutarsızlıkları ve bunun sonucunda oluşan zaman, işgücü ve veri kaybıdır.İkinci problem ise; sevkiyat hareketleri, stok hareketleri ve lokal stok planlama gibi süreçlerin birbiriyle sürekli haberleşen ve entegre çalışabilen servis yapıları üzerine inşa edilmemesinden dolayı oluşan planlama hataları ve bunun neden olduğu zaman kaybı, para kaybı ve müşteri memnuniyetsizliğidir.Günümüzde, sektörde bu süreci yürüten distribütör firmaların yapılarını incelediğimizde, belirli kurallara dayanan ve modellenmiş hizmetler bütününün tam olarak bulunmadığını yada farklı noktalarda uygulanan çözümlerin birbiriyle yeterince senkron çalışamamasından dolayı bu problemlere tam olarak bir çözüm getirilemediği görülmektedir.Bu tezin amacı, SOA yaklaşımını yukarda bahsedilen iki problemi içeren süreçlere uygulamak ve bu süreçleri servis tabanlı hizmetler mantığı çerçevesinde modellemektir. Tez ile birlikte, sipariş ve stok gibi altsüreçlerin veritabanı ve web servislerini içeren bir uygulaması da gerçekleştirilmiştir.Sonuç olarak, yedek parça tedarik sektörüne servis odaklı ve modern bir yaklaşım sunuldu. Yeni bir çözüm önerisi ve akademik araştırma literatüre kazandırıldı ve tedarik zinciri yönetimindeki bütün rolleri kapsayan servis odaklı kapsamlı bi çözüm sunuldu. Tüm bunlara ek olarak, mevcut çözümlerin karşılaştırmalarının, anket sonuçlarının ve kavramların önceki ve sonraki değerlerinin karşılaştırmaları ve istatiktiksel değerlendirmeleri de eklendi.