Browsing by Author "Menekşe, Gonca Gökçe"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis B2c-ticaret Web Sitelerinde Müşterilerin Davranışlarını Anlamak: Türkıye'de Yaşayan Irak Halkı Üzerinde Bir Örnek Olay İncelemesi(2019) Mahmood, Hamıd Majeed Mahmood; Çağıltay, Nergiz; Menekşe, Gonca Gökçe; Software Engineering; 06. School Of Engineering; 01. Atılım UniversityE-ticaret ile ilgili önceki çalışmalar, online alışverişin bir dizi müşteri ve e-ticaret web sitesi değerlendirmeleri olarak kabul edildiğini kanıtladı. Ancak, yapı ve internete duyulan güveni korumak, sanal ortam kompleks bir süreçtir. Bu süreç, perakendecilere acentelere verdikleri sözlerin yerine getirilmesinde dürüstlüğün yanı sıra teknoloji değerlendirmesi biçimini de veriyor. Bu çalışmanın temel amacı, B2C e-ticaret web sitelerinde müşterilerin davranışlarını anlamaktadır. Bir vaka çalışması olarak, Türkiye'de yaşayan Irak halkı değerlendirilmektedir. Pazar Oryantasyon, Güvenlik ve güvenilirlik, Kullanıcı Arayüzü Kalitesi, algılanan ürün ve hizmet bilgileri kalitesi, İlişkisel Fayda, Web Sitesi İtibar ve Sosyal Varlığın Önemi ve B2C e-ticaret online güven ile olan ilişkilerinin önemi incelenmiştir. Bu çalışmayı yürütmek amacıyla, anketi gerçekleştirmek için uygun bir örnekleme tekniği kullanılarak yapılmıştır. Türkiye'de yaşayan Iraklı bir topluluk örneği ve veriler üzerine bir anket, Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiştir. E-ticarette güven ile e-ticaret faktörleri arasındaki ilişkileri test etmek için Pearson'un korelasyon analizi kullanılmıştır. Ayrıca, e-ticarette güven seviyelerini tahmin etmek için sekiz önlemin (market oryantasyon, Risk, Güvenlik ve Güvenilirlik, Kullanıcı Arayüzü Kalitesi, algılanan ürün ve hizmet bilgileri kalitesi, İlişkisel Fayda, Web Sitesinin İtibarını ve Sosyal Varlığının Önemi) yeteneğini değerlendirmek üzere hiyerarşik çoklu regresyonlar kullanılmıştır (e-ticarete Güven Ölçeği). Çalışmanın sonuçları gözlemlenen güvenliği gösterdi; gizlilik ve itibar, Türkiye'de yaşayan Iraklı online müşterilere değinerek, müşterilerin online güvenini etkileyen en önemli unsurlardan biri olarak kabul edilmektedir. Önemli dereceye sahip diğer unsurlar çeşitlilik gösterir ve farklıdır ancak bunlardan en önemlisi üçüncü taraf algılaması ve gözlemlenen web sitesi kalitesinin çevrimiçi güven ile önemli bir ilişkisinin var olduğunu da göstermiştir. Son olarak, sonuçlarda bağımsız güven değişkeni ile önemli bir bağlantı kurmak için sınırlı bir gösterge sağlanmaktadır.Master Thesis Türk Otomotiv Sektöründe Yedek Parça Tedariği Sürecine Yönelik Soa Vaka Çalışması(2011) Menekşe, Gonca Gökçe; Okan, Aylin Akça; Information Systems Engineering; 06. School Of Engineering; 01. Atılım UniversityTürk Otomotiv Sektöründe Yedek Parça Tedariği Sürecine Yönelik SOA Vaka ÇalışmasıOtomotiv sektörü ülkemiz ekonomisinde önemli lokomotif sektörlerden biridir. Özellikle birçok markanın da ülkemizde yapmış olduğu yatırımlar da gözönünde bulundurulduğunda bu sektördeki işlem yoğunluğu önemli boyutlara ulaşmıştır. Ülkemizde temel üretim yapılmadığı için birçok markanın distribütörü bulunmaktadır ve bu distribütörler ana kaynaktan temin, dağıtım, servis, satış sonrası hizmet vb. birçok alt süreci organize etmektedirler.Yedek parça tedariği de bu süreçlerden en önemlisidir. Ana kaynaktan başlayan ve yurtiçindeki bayii ve diğer firmalar tarafında sonlanan çok yoğun bir tedarik zinciri süreci mevcuttur.Bu tez çalışmasında ele alınan iki anaproblemden ilki; yedek parça tedarik zincirine dahil olan her lokasyonun kendi bünyesinde farklı yazılım altyapılarını kullanarak stok verilerini tutmasından kaynaklanan veri tutarsızlıkları ve bunun sonucunda oluşan zaman, işgücü ve veri kaybıdır.İkinci problem ise; sevkiyat hareketleri, stok hareketleri ve lokal stok planlama gibi süreçlerin birbiriyle sürekli haberleşen ve entegre çalışabilen servis yapıları üzerine inşa edilmemesinden dolayı oluşan planlama hataları ve bunun neden olduğu zaman kaybı, para kaybı ve müşteri memnuniyetsizliğidir.Günümüzde, sektörde bu süreci yürüten distribütör firmaların yapılarını incelediğimizde, belirli kurallara dayanan ve modellenmiş hizmetler bütününün tam olarak bulunmadığını yada farklı noktalarda uygulanan çözümlerin birbiriyle yeterince senkron çalışamamasından dolayı bu problemlere tam olarak bir çözüm getirilemediği görülmektedir.Bu tezin amacı, SOA yaklaşımını yukarda bahsedilen iki problemi içeren süreçlere uygulamak ve bu süreçleri servis tabanlı hizmetler mantığı çerçevesinde modellemektir. Tez ile birlikte, sipariş ve stok gibi altsüreçlerin veritabanı ve web servislerini içeren bir uygulaması da gerçekleştirilmiştir.Sonuç olarak, yedek parça tedarik sektörüne servis odaklı ve modern bir yaklaşım sunuldu. Yeni bir çözüm önerisi ve akademik araştırma literatüre kazandırıldı ve tedarik zinciri yönetimindeki bütün rolleri kapsayan servis odaklı kapsamlı bi çözüm sunuldu. Tüm bunlara ek olarak, mevcut çözümlerin karşılaştırmalarının, anket sonuçlarının ve kavramların önceki ve sonraki değerlerinin karşılaştırmaları ve istatiktiksel değerlendirmeleri de eklendi.