Browsing by Author "Ceylan, Nildağ Başak"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article G-7 Ülkelerinin Borsalarının İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Üzerindeki Etkileri(2006) Ceylan, Nildağ Başak; Tourism ManagementBu çalışmada, DAX (Almanya), CAC 40 (Fransa), FTSE (İngiltere), S&P TSX Composite (Kanada), NIKKEI 225 (Japonya), S&P500 (Amerika), DOW JONES (Amerika), NASDAQ (Amerika) ve MIBTEL (İtalya)’den oluşan G-7 ülkeleri borsa endekslerinin, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB-100) üzerindeki etkileri, blok üçlemsel VAR modeli kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular, NIKKEI 225 haricindeki diğer tüm endekslerin, İMKB-100 endeksi üzerinde pozitif ve istatistiki olarak önemli etkileri olduğunu göstermektedir. Analizlerin sonucunda, Türkiye’nin krizsiz gecen 01.01.1995-31.10.2000 dönemi için diğer borsalardan etkileşiminin azaldığı, ancak 11 Eylül saldırıları sonrası globalleşmenin arttığı dönemde ise borsa endekslerinin İMKB-100 üzerindeki etkilerinin daha da arttığı görülmüştür.Master Thesis Petrol arama ve üretim anlaşmalarının finansal yapısı ve yatırım kararlarının değerlendirilmesi(2010) Özdemirli, Tuğba; Ceylan, Nildağ Başak; Tourism ManagementTürkiye yüksek petrol ve doğal gaz tüketimine sahip olmakla beraber, iki enerji kaynağını da büyük oranla ithal etmektedir. Çalışmanın amacı; dünyada ve Türkiye'de petrol piyasasının analizi ve bu piyasada yapılan bir yatırım projesinin finansal olarak değerlendirilmesidir.Çalışmada petrol piyasasının esasları ve işleyişi incelenerek, bir petrol yatırım projesinin fizibilite etüdü yapılmıştır. Uygulamada yaygın olarak kullanılan net bugünkü değer, iç karlılık oranı gibi ticari analiz; duyarlılık ve başabaş noktası gibi risk analizi yöntemleri kullanılmıştır. Uygulamanın ikinci bölümünde ise, aynı yatırım üzerinden Türkiye analizi yapılarak, mevcut mevzuat ve yeni petrol kanun tasarısı karşılaştırılarak avantaj ve dezavantajları irdelenmiştir.Çalışmada, petrol ve doğal gaz üretiminin arttırılması için arama faaliyetlerine hız verilmesi, enerji tüketiminde yerli kaynakların payının artırılması, bu amaçla, yatırımcıyı yeterince teşvik etmeyen mevzuatımızın yerine sunulan yeni petrol kanun tasarısının uygulamadaki işlerliği ve enerji üzerinden alınan vergilerin yatırımcıyı teşvik edecek şekilde düzenlenmesi gereği vurgulanmaktadır.Anahtar Sözcükler1.Petrol Piyasası2.Uluslararası Petrol Anlaşmaları3.Yatırım Kararları4.Petrol Kanunu5.Petrol Kanun Tasarısı6.Proje AnaliziArticle Citation - WoS: 16Citation - Scopus: 19Soccer, Stock Returns and Fanaticism: Evidence From Turkey(Elsevier Science Bv, 2009) Berument, M. Hakan; Ceylan, Nildağ Başak; Ceylan, Nildag Basak; Ogut-Eker, Gulin; Ceylan, Nildağ Başak; Tourism Management; Tourism ManagementThis paper assesses the effect of three major soccer teams' wins on the returns of the Istanbul Stock Exchange (ISE). We argue that the effect of soccer wins on ISE returns increases with the fanaticism of the teams' supporters. (C) 2009 Western Social Science Association. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.Article Tüketicinin Sosyal İlişki Ağının Promosyonlu Ürünleri Satın Alma Kararına Etkileri: Gima ve Yimpaş Gıda Reyonu Örneği(2002) Ceylan, Nildağ Başak; Tourism ManagementGünümüzde gıda işletmeleri tüketiciye yönelik satış geliştirme faaliyetlerine ağırlık vermektedirler. Bunu yaparken de daha ziyade ekonomik ve psikolojik faktörleri gözönünde bulundurmaktadırlar. Ancak sosyal bir varlık olan birey bu ürünlerden hangisini satın alacağına karar verirken içinde yer aldığı sosyal ilişki ağını oluşturan aile, akraba, arkadaş, v.b.lerden de etkilenmektedir. Bu çalışmada satın alma kararında, sosyal ilişkiler ağının, kişinin promosyonlu ürünleri satın alma kararına olan etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gima ve Yimpaş gıda reyonunda 384 tüketiciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında sosyal ilişkiler ağını oluşturan anne, baba, kardeş, yakın arkadaş, iş arkadaşı, akraba, reyon görevlilerinden etkilendiği anlaşılmıştır. Ayrıca yaş, eğitim, cinsiyet, hane geliri, medeni durum, meslek faktörlerinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında etkili olup olmadıkları incelenmiş ve sonuçta meslek dışındaki tüm faktörlerin tüketicinin satın alma kararını etkilediği ortaya çıkmıştır.