Browsing by Author "Caner, Mustafa"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme(2019) Toker, Sacip; Gedik, Nuray; Caner, Mustafa; Toker, Sacip; Information Systems EngineeringMobil Destekli Dil Öğrenme (MODDÖ)’nin zamandan ve mekandan bağımsız esnek yapısının öğrenmeyi destekleyeceği ileri sürülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı (MODDÖ)’nün mobil ortamda kapsamlı-dinleme (extensive-listening) ile birlikte işe koşulduğunda öğretici-merkezli ve yoğun-dinlemenin (intensive-listening) uygulandığı gruba göre etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada denkleştirilmemiş-grup yarı-deneysel araştırma deseninden yararlanılarak “öğretici-merkezli yoğun-dinleme (N=29)” ve “mobil kapsamlı-dinleme (N=30)” olmak üzere iki farklı yabancı dil olarak İngilizce dil becerisi geliştirme yöntemi karşılaşmıştır. Yapılan deneyde, katılımcıların dinleme, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri ile dinleme stratejilerini geliştirmede hangi yöntemin daha etkili olduğu toplanan nicel veriler ile ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Ayrıca her iki gruptaki katılımcıların sürece yönelik görüşleri yarı yapılandırmış görüşme formları kullanılarak alınmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin katılımcıların dinleme becerilerini geliştirmede mobil kapsamlı-dinlemeye göre daha olumlu ve istatistiksel açıdan önemli bir etkisinin olduğu diğer değişkenler açısından gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir değişmenin olmadığı belirlenmiştir. Çalışma bağlamındaki sınırlılıklar göz önünde bulundurularak öğretici-merkezli yoğun-dinlemenin mobil kapsamlı-dinlemeye göre yabancı dil olarak İngilizce dinleme becerilerini artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Article Citation Count: 0YABANCI DİL ÖĞRENENLERİN KULLANDIKLARI DİNLEME STRATEJİLERİ İLE OKUMADA MEDYA TECİHLERİ VE OKUMA SIKLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA(2019) Toker, Sacip; Caner, Mustafa; Toker, Sacip; Information Systems EngineeringSon yıllarda yabancı dil eğitiminde dinlemestratejilerinin önemine ve kullanılmasına yönelikolarak birçok çalışmanın yapıldığı görülmektedir.Bunlardan bazıları yabancı dil dinleme becerileriningeliştirilmesinde elektronik ortamdan okuma desteğisağlamanın etkili olabileceğine ilişkin kanıtlar daortaya koymaktadır. Ancak bu konun daha etraflıca elealınması veriye dayalı olarak çok yönlü olarakaraştırılması gelinen noktada kritik bir önemtaşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada yabancı dileğitimi alan öğrencilerin dinleme stratejilerikullanmaları ile yabancı dilde okuma yaparken tercihettikleri medya ve okuma sıkları arasındaki ilişkiaraştırılarak bu konuya farklı bir açıdan yaklaşılmıştır.İlişkisel tarama deseninin kullanıldığı çalışmada 531katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde edilen bulgularagöre katılımcıların okuma sıklıkları arttıkça,ansiklopedi, gazete ve ders notlarını ekrandan okumaeğiliminde oldukları; basılı ders kitabını ve ekrandanders notlarını okuyanların daha fazla dinleme stratejisikullanmaya yöneldikleri tespit edilmiştir. Çalışmada,yabancı dil eğitimcilerinin elektronik ders notu desteğisağlayarak öğrencilerinin dinleme ve okuma gibialımlayıcı becerilerinin gelişimine olumlu katkısağlayabilecekleri tartışılmaktadır.