Browsing by Author "Aden, Awaleh Omar"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Relationship Between Corporate Reputation, Legitimacy, Transparency, and Csr Communication Credibility Based on Consumers' Perceptions.(2023) Aden, Awaleh Omar; Çığdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising; 05. School of Business; 01. Atılım UniversityBugün neredeyse tüm büyük şirketler kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) politikaları ile iletişim kurmaktadır. KSS mesajları, stratejiler, taahhütler ve sorumlu eylemler hakkında bilgi olarak sunulur ve bu nedenle iletişim kuran kuruluşların meşruiyetini sağlama aracı olarak kabul edilir. Bununla birlikte, KSS iletişiminin hedef kitlesi genellikle kuşkucudur ve sıklıkla bu iletişimi yeşil yıkama ile ilişkilendirerek bu iletişimlerin güvenilirliğinin eksikliğini gösterir. Ana araştırma amacımız, tüketicilerin gözünde KSS söyleminin algılanan güvenilirliğine ilişkin daha iyi bir anlayışa katkıda bulunmaktır. Şirketin itibarı, meşruiyeti ve şeffaflığı ile KSS iletişiminin güvenilirliği arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu varsaydık. Bu nedenle, nicel bir metodolojiyi tercih ettik. Çalışmamızı, kar topu örnekleme yöntemiyle 227 tüketicide gerçekleştirdik. Veriler, bir çevrimiçi anket (Google Forms) aracılığıyla toplandı. Daha sonra istatistiksel analizler IBM-SPSS26 ve AMOS yazılımında (yapısal eşitlik modellemesi) gerçekleştirildi. Bu analizlerin sonuçlarına göre, tüketicilerin bakış açısından: -KSS söyleminin güvenilirliği şirketin itibarından önemli ölçüde etkilenmektedir. -Şirketin itibarı ile KSS açısından meşruiyeti arasında pozitif bir ilişki vardır. -Şeffaflık, şirketin KSS iletişiminin güvenilirliğini doğrudan belirlemez. -Bir şirketin meşruiyeti, doğrudan güvenilirliğini etkilemez. Anahtar Sözcükler: KSS, güvenilir, kurumsal meşruiyet, kurumsal itibar, şeffaflık.