Browsing by Author "Önür, Selahattin"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 3ANALYSIS OF THE INDUSTRIAL HERITAGE IN ZONGULDAK AND RECOMMENDATIONS FOR ITS REUTILIZATION(Univ Alexandru Ioan Cuza Iasi, Arheoinvest interdisciplinary Platform, 2021) Fidan, Fuat; Onur, Selahattin; ArchitectureSignificant changes and transformations took place in the structure of societies and cities with the Industrial Revolution besides technological developments. During this period, industrial cities and industrial societies emerged as a result of the settlements that developed near the mines opened to increase production. A similar process took place in Zonguldak; the coal mines in the region allowed it to be established and developed as a port city in 1849. There are industrial structures and facilities in the city that have remained dysfunctional over time. These industrial values, which gained identity to the city and region where they are located, need to be conserved as a heritage. The aim of the study was to analyze, discuss, and develop recommendations for the current state of this industrial heritage. In this context, first, the industrialization process in the city was examined and the urban effects of the coal industry and its role in the development of other industries were revealed. Then, the status of the industrial heritage and the current ideas and approaches regarding this heritage were determined through different industrial building/facility/campus examples in Zonguldak. At this point, recommendations for conservation and recovery of these values in the city have been made.Article Citation Count: 2ANALYSIS OF THE INDUSTRIAL HERITAGE IN ZONGULDAK AND RECOMMENDATIONS FOR ITS REUTILIZATION(Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, 2021) Fıdan,F.; Önür,S.; ArchitectureSignificant changes and transformations took place in the structure of societies and cities with the Industrial Revolution besides technological developments. During this period, industrial cities and industrial societies emerged as a result of the settlements that developed near the mines opened to increase production. A similar process took place in Zonguldak; the coal mines in the region allowed it to be established and developed as a port city in 1849. There are industrial structures and facilities in the city that have remained dysfunctional over time. These industrial values, which gained identity to the city and region where they are located, need to be conserved as a heritage. The aim of the study was to analyze, discuss, and develop recommendations for the current state of this industrial heritage. In this context, first, the industrialization process in the city was examined and the urban effects of the coal industry and its role in the development of other industries were revealed. Then, the status of the industrial heritage and the current ideas and approaches regarding this heritage were determined through different industrial building/facility/campus examples in Zonguldak. At this point, recommendations for conservation and recovery of these values in the city have been made. © 2021. All Rights Reserved.Doctoral Thesis Gelişen kentlerde ulaşım koridorları üzerindeki açık mekânların kentsel kamusal alan olarak geliştirilmesine yönelik örnek bir çözümleme ve yöntem önerisi(2020) Bilge, Fülay Uysal; Önür, Selahattin; ArchitectureBu çalışmanın temel amacı, gelişen kentlerin ulaşım koridorlarındaki yeni oluşumlarında kamusal yaşamın devam ettirilmesi ve yeni tasarlanacak bölgelerde kamusal mekân oluşumunun sağlanması için alanda incelemelere, problemlerin saptanmasına, potansiyellerin ortaya çıkarılmasına ve değerlendirmelere yönelik çözümleme ve çoklu yöntem önerisi geliştirmektir. Bu çalışma için ilgili oldukları düşünülen, insan-çevre-mekân ilişkilerine, kamusallık, kamusal yaşam, kamusal ve özel alan kavramlarına ilişkin teoriler ve bu kavramlara yönelik çalışmalar incelenmiş ve yaklaşımlar değerlendirilmiştir. Teorisyen ve mimarların kamusal alan kavramını kentsel mekânla nasıl ilişkilendirdikleri araştırılmış ve tartışılmıştır. Kentsel proje uygulamalarında kamusal mekân elde etmenin yurtdışı örnekleri üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Kavramsal ve kuramsal çerçeve ile oluşturulan bilgiler doğrultusunda, alan çalışmasında yapılan analizler için bundan sonra yapılacak benzer çalışmalarda da kullanılabilecek bir model önerisi oluşturulmuştur. Öneri modelin uygulanması için, insan-çevre-mekân araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntemleri belirlenmiştir. Model ve yöntem çalışma alanı olarak seçilen Ankara-Eskişehir aksı Dumlupınar ulaşım koridorunda sınanarak, geliştirilmiştir. Alan çalışması yapılırken, çok boyutlu analiz yöntemleri kullanılmıştır. Analizler, anket çalışması sonucundaki kullanıcı verileri ile desteklenmiştir. Anket çalışması, kullanıcıların çalışma alanındaki kentsel mekân ile kurdukları ilişki, kullanımları ve algılarını derinlemesine incelemek ve ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Çalışma alanında kamusal yaşamın sürdürülebilmesi ve kamusal alan oluşma potansiyelleri, yerinde ve belgeler üzerinde yapılan çalışmalarla ortaya çıkartılarak, mimari ve kentsel tasarım için yeni veriler oluşturulması sağlanmıştır. Üst ölçekte yapılan analizlerin yanında alt alanlara yönelik süreci belgelemek için arşiv araştırmaları yapılmıştır. Bu araştırmalar özel mülkiyetteki açık alanlarla, kamu mülkiyetindeki kamusal alanların bütünleşmesine yönelik potansiyellerin ortaya çıkartılmasını sağlamıştır. Çalışma, aynı zamanda farklı kentlerdeki ulaşım koridorları üzerinde bulunan yeni oluşumların sınanması ve çözümlenmesi için çoklu yöntem önerisi içermektedir. Bu önerilen yöntem mevcut durumu değerlendiren ve çözümler için nelerin olması gerektiğine dair bilgi veren bir yapı oluşturmaktadır. Gelişen kentlerde gözlemlenen ulaşım koridorlarının üzerinde kentselliğin gelişmesine yönelik bir yaklaşım ve yaşanabilir/yürünebilir kamusal açık mekânlar için örnek bir çalışma ve değerlendirme yöntemi sunulmaktadır.