Elçin, DoğaElçin, DoğaLaw2024-09-102024-09-10202301300-988510.30915/abd.1382281https://doi.org/10.30915/abd.1382281https://hdl.handle.net/20.500.14411/7590Çevresel nedenlerle göç, zorunlu göç kabul edilmektedir ve sınır aşıcı ya da ülke içinde yer değiştirmeye neden olmaktadır. Deprem, iklim mülteciliğine neden olan çevresel felaketlerden biridir. 6 Şubat depremleri iç göçe neden olmuştur. Depremden etkilenen iller yoğun olarak sınır aşıcı göç alan illerdir. Bu çalışmada, deprem bölgesinde bulunan yabancıların, iklim mülteciliği nedeniyle ülke içerisinde zorunlu olarak yer değiştirmeleri, Türkiye’nin güncel seyreltme politikası bağlamında değerlendirilmiştir. Öncelikle seyreltme politikası, yabancıların ülke içinde ikamet ve seyahat özgürlükleri bakımından incelenmiştir. Anayasal ilkeler değerlendirildikten sonra milletlerarası sözleşmeler ele alınmıştır. Ardından deprem bölgesi göç hareketliliği bakımından analiz edilmiştir. Deprem sonrasında bölgede bulunan yabancıların hukukî durumu araştırılmıştır. Deprem nedeniyle ülke içerisinde ani olarak zorunlu yer değiştirme, diğer bir deyişle iklim mülteciliğine ilişkin ulusal hukukta hüküm bulunmadığı tespit edilmiştir. Güncel seyreltme politikası karşısında iklim mülteciliği sorunu hukukî açıdan tartışılmış ve çözüm önerilerine yer verilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDEPREM BÖLGESİNDE BULUNAN YABANCILARIN HUKUKİ DURUMU: İKLİM MÜLTECİLİĞİ KARŞISINDA TÜRKİYE’NİN GÜNCEL SEYRELTME POLİTİKASIArticleN/AN/A81Özel Sayı DEPREM ÖZEL SAYISI-II (ÖZEL HUKUK)257282