Küçükergin, Kemal GürkanKüçükergin, Kemal GürkanKafshı, SepıdehTourism Management2024-07-072024-07-072023https://hdl.handle.net/20.500.14411/5695Ürün görünürlüğü, bir firmanın ürünlerini satın alırken en önemli kriterlerden biridir. Dijital pazarlamanın kullanımı, markalar için dünya çapında marka tanınırlığını ve teşhirini artırmak için mükemmel bir fırsat olarak görülmektedir, ancak dikkat çekmek için sürekli artan rekabet ve dijital pazarlamanın hızla gelişmesi ile müşterilerin dikkatini çekmek zorlaştı. Bu araştırmanın birincil amacı, sosyal medya platformlarında ürün görünürlüğünü etkilemek ve dijital pazarlamada başarılı araçlar olarak arama motoru optimizasyonunu geliştirmek için alınabilecek belirli etkinlikleri keşfetmektir. Ayrıca ürün görünürlüğü sürecinde arama motoru optimizasyonu ile sosyal medya pazarlaması arasında ilişki bulmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada, bazı işletme ve kuruluşların katıldığı nitel bir araştırma yöntemi kullanılmaktadır. Arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya, internet ile devam eden ve işletmelerin hayatta kalması ve büyümesi için sürekli ilerlemeye ihtiyaç duyan çok boyutlu kavramlardır. Bu durum İşletmelerin arama motoru yükseltmeleri ve rakiplerinin sürekli olarak bilincinde olmaları ve uygun önlemleri almaları bakımından sorumluluklar yüklemektedir. Bu araştırma, yaygın strateji ve taktiklerin bir sonucu olarak, Arama Motoru Optimizasyonu ve işletmelerin sosyal medya kullanımının mevcut durumunu incelemektedir. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır ve konu hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayabilecek görüşme için kişileri seçmekteolasılıklı olmayan bir örneklem yaklaşımı kullanıldı. Verilerin analizinde tematik analiz uygulanmıştır. Görüşme bulguları, dijital pazarlama araçları olarak arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlamasının aslında ürün görünürlüğünü artıran faktörler olduğunu ortaya koymaktadır.Product visibility is one of the most essential criteria in purchasing a company's products. The usage of digital marketing has been viewed as an excellent opportunity for brands to boost worldwide brand recognition and exposure; but, with ever-increasing rivalry for attention and the rapid acquisition of digital marketing, attracting attention has become difficult. The primary goal of this research was to discover specific activities that may be taken to affect product visibility on social media platforms and improve search engine optimization as successful tools in digital marketing. In addition, the purpose was to find a relationship between search engine optimization and social media marketing in the process of product visibility. This research utilizes a qualitative research method, with some businesses and organizations participating. Search engine optimization and social media are multi-dimensional concepts that persist with the internet and need ongoing advancement for business survival and growth, which places the responsibility on businesses to be continuously conscious of search engine upgrades and rivals and take appropriate actions. This research proposes the existing situation of Search Engine Optimization and social media usage by businesses as a result of prevalent strategies and tactics. Semi-structured interviews were conducted for gathering data, and a non-probability sample approach was used to choose individuals for interviews who might give an extensive understanding of the phenomena. Thematic analysis was implemented for analyzing data. The interview findings reveal that search engine optimization and social media marketing as digital marketing tools are, in fact, the factors that extend product visibility.enİşletmeBusiness AdministrationSosyal medya pazarlama, arama motoru optimizasyonu ve ürün görünürlüğü: Keşfedici bir çalışmaSocial media marketing, search engine optimization, and product visibility: An exploratory studyMaster Thesis8296060116