Topallı, DamlaTopallı, DamlaHaıder, Syed Muhammad NabeelInformation Systems Engineering2024-07-072024-07-072023https://hdl.handle.net/20.500.14411/5676Simülasyon alanındaki teknoloji gelişmeleriyle birlikte, simülasyon, sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) ortamlarının tıp eğitimi alanında günlük olarak kullanımı artmaktadır. Literatürdeki önceki çalışmalar, diş hekimliği eğitimi alanında VR ve AR kullanımının öğrencilerin öğrenme ve klinik eğitimini geliştirebileceğini göstermiştir. Literatürdeki önceki çalışmalara göre, VR ve AR teknolojileri, daha etkileşimli ve ilgi çekici bir öğrenme deneyimi sağlayarak öğrencilerin öğrenme ve klinik eğitimini geliştirebilen diş hekimliği eğitiminde faydalı olarak rapor edilmektedir. VR/AR tabanlı teknolojilerin diş hekimliği eğitiminde geleneksel eğitim yöntemlerine göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, diş hekimliği alanında VR/AR ve simülasyon ortamlarının uygulama trendlerini anlamaktır. İlk olarak, son 10 yılın (2012-2022) 57 makalesini içeren bir literatür taraması yapılarak, diş hekimliği eğitiminde VR/AR araçlarının, simülasyonların genel bir genel bakışını sunmak ve eğitim sistem tasarımcılarının alan içinde teknoloji destekli öğrenme ortamlarını daha iyi kullanmalarına rehberlik etmek amaçlanmıştır. Ayrıca, diş hekimliği özelinde uygulama ve eğitimsel perspektifi daha kapsamlı bir şekilde anlamak için yaygın olarak kullanılan bir konu modelleme algoritması olan Latent Dirichlet Allocation (LDA), SCOPUS veri tabanından elde edilen 669 makalenin analizinde kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları diş hekimliğivi eğitiminde VR/AR ve simülasyon ortamlarının kullanımının mevcut durumu ve potansiyel gelecek yönelimleri hakkında değerli bilgiler sunmaktadır.With the enhancement of technology in the field of medical simulations, the use of simulation, virtual reality (VR), and augmented reality (AR) environments is increasing daily in the field of medical education. Previous studies in the literature showed that the learning and clinical training of students can be enhanced by using VR and AR in the field of dentistry education. Also, VR and AR technologies are reported to be useful in dentistry education that can improve students' learning and clinical training by providing a more interactive and engaging learning experience that improves comprehension and preservation of knowledge. Using VR/AR-based technologies in dental education is found to be more effective than traditional education methods. Accordingly, the main aim of this study is to understand the recent trends for the applications of VR/AR and simulation environments in the field of dentistry. Firstly, a literature review is conducted with 57 articles considering the last 10 years (2012-2022) to provide a general overview of the VR/AR tools, and simulations in dental education which can guide instructional system designers to better use the technology- enhanced learning environments in the field. Additionally, to obtain a more comprehensive understanding of the application and educational perspective specific to dentistry, one of the widely utilized topic modeling algorithm, Latent Dirichlet Allocation (LDA), was applied to analyze 669 articles extracted from the SCOPUS database. By combining these methodologies and results, this research provides valuable insights into the current state and potential future directions of incorporating VR/AR and simulations in dental education.enBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve KontrolComputer Engineering and Computer Science and ControlSanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik kullanımını keşfetmek ve konu modelleme analiziyle diş hekimliğinde simülasyonExploring the use of virtual reality, augmented reality and simulation in dentistry by topic modeling analysisMaster Thesis8406570103