Şahin, Neriman Gonca GüzelŞahin, Neriman Gonca GüzelKaya, DoğuşTourism Management2024-07-072024-07-072016https://hdl.handle.net/20.500.14411/4872Dışarıda yemek yeme olgusunun gün geçtikçe arttığı bu günlerde yiyecek içecek işletmeleri var olan rekabet ortamında tutunabilmek için müşteri güvenine, müşteri tatminine ve bunlar sayesinde oluşacak yüksek müşteri sadakatine ulaşmak zorundadırlar. Müşteri sadakatine giden yolun müşteri güveni ve tatmininden geçtiğini bilen yiyecek içecek işletmeleri yöneticileri ise yüksek müşteri güveni ve tatminine ulaşmak için müşteri ilişkileri yönetimlerini ve pazarlama çabalarını geliştirmek zorundadırlar.İlişkisel pazarlama işletmelere bu aşamada yardımcı olabilecek çeşitli taktiklere sahiptir. Bu taktikleri uygulayan işletmeler acımasız rekabet ortamında bir adım daha önde olabileceklerdir. Bu çalışmada; yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmada Ankara'da bulunan bir vakıf üniversitesi olan Atılım Üniversitesi'nde hizmet veren Kuşkonmaz Restoran'da bir anket çalışması yapılmış ve araştırma sonuçlarına göre ilişkisel pazarlama taktiklerinin farklı düzeylerde dahi olsa (yüksek, orta, zayıf) müşteri sadakati ile olumlu ilişkileri olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yiyecek İçecek Sektörü, Hizmet Pazarlaması, İlişkisel PazarlamaDue to increasing demand at the dining out phenomenon recently, food and beverage companies have to reach at high customer loyalty through customer satisfaction and trust for being able to survive in current competitive environment. Food and beverage enterprise managers that know the path goes to customer loyalty passes from customer satisfaction and trust, have to improve their customer relationship management and marketing efforts for reaching high customer satisfaction and trust.Relationship marketing consist of various tactics that can help to enterprises at that level. The enterprises employing these tactics are one step ahead of their competitors in crucial rivalry environment. Through this study, the impact of relationship marketing tactics on customer loyalty has been analyzed. A survey has been conducted within this research at Kuşkonmaz Restaurant, located in Atılım University, a foundation university in Ankara and according to the results of the study a positive relation between relationship marketing tactics and customer loyalty has been revealed at different levels (strong, average, weak) Key Words: Food and Beverage Industry, Service Marketing, Relationship MarketingtrİşletmeHizmet pazarlamasıMüşteri sadakatiRestoranlarBusiness AdministrationYiyecek içecek hizmetleriService marketingCustomer loyaltyYiyecek içecek işletmeleriRestaurantsFood and beverage servicesYiyecek içecek sektörüFood and beverage operationsYiyecek içecek yönetimiFood and beverage sectorFood and beverage managementİlişki pazarlamasıRelationship marketingYiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırmaThe impact of relationship marketing tactics on customer loyalty in food and beverage sector: An appli̇cation on universi̇ty restaurants in AnkaraMaster Thesis4231300132