Ülker, Halil İbrahimBeltekin, Cebriye ÖztürkDepartment of Public Administration and Political Science17. Graduate School of Social Sciences01. Atılım University2024-07-082024-07-082014https://hdl.handle.net/20.500.14411/5932Kitle iletişim araçları çağımızın vazgeçilmez unsurları haline gelmiştir. Özellikle son dönemde teknolojinin de gelişimi ile birlikte kitle iletişim araçları sadece televizyon ve gazeteden ibaret olmaktan çıkmıştır ve çeşitlenmiştir. Kitle iletişim araçları pek çok alanda hayatımıza katkıda bulunmaktadır. Bu tez çerçevesinde ise kitle iletişim araçlarının siyasal tutum geliştirmeye katkıları ele alınacaktır. Bu amaçla öncelikle algı yönetimi ve siyasi tutum süreçleri incelenmiştir. Daha sonra Türkiye'de kitle iletişim araçlarının tutum oluşturmaya katkısı araştırılmıştır. Bununla birlikte tarihsel süreç çerçevesinde de kitle iletişim araçlarının gelişimi de incelenerek araştırma tezi desteklenmiştir. Hem tarih içindeki gelişimi hem de Türkiye'de siyasi alandaki kullanımı incelendiğinde sonuçlar göstermektedir ki kitle iletişim araçlarının siyasi tutum oluşturmaya katkısı bulunmaktadır. Anahtar Sözcükler 1. Kitle iletişim araçları 2.Siyasal tutum değişikliği 3.Siyasal iletişim 4.Siyasette algı yönetimiThe mass media have become indispensable elements of our age. Along with the development of technology especially in recent years, the mass media have been no longer made up of only television and newspaper and they have been diversified. The mass media are contributing to our lives in many areas. As part of this thesis, contributions of mass media in developing political attitudes will be discussed. For this purpose, the processes of perception management and political attitudes firstly were examined. Later the mass media's contributing to develop the attitudes in Turkey was researched. However, the thesis has been supported by analyzing the development of mass media along with historical process. When both its historical development and its usage in politics in Turkey are examined, the results indicate that the mass media contribute to develop political attitudes. Keywords 1. Mass Media 2. Changing Political Attitude, 3.Political communication, 4.Perceptionmanagement in politicstrKamu YönetimiSiyasal Bilimlerİletişim BilimleriAlgı yönetimiPublic AdministrationKitle iletişim araçlarıPolitical ScienceCommunication SciencesSiyasal davranışPerception managementMass mediaSiyasal iletişimPolitical behaviorSiyasal tutumlarPolitical communicationPolitical attitudeTutumlarAttitudesKitle İletişim Araçlarının Siyasal Tutum Geliştirmeye KatkılarıKi̇tle İ̇leti̇şi̇m Araçlarinin Si̇yasal Tutum Geli̇şti̇rmeye KatkilariMaster Thesis