Seyıdov, IlgarPublic Relations and Advertising2024-07-052024-07-05202022636-89432636-894310.26650/CONNECTIST2020-0070https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2020-0070Seyidov, Ilgar/0000-0001-8420-1413İnternet ve teknolojik gelişmeler beraberinde sosyal, kültürel ve siyasi değişimleri de getirmiştir. Bu değişimler toplumsal yapıları sadece biçimsel olarak değil aynı zamanda içeriksel olarak da derinden etkilemiştir. En fazla etkilenen yapılardan biri de medyadır. Özellikle bu anlamda yeni medya platformlarının yanı sıra, büyük ölçekli bilgi ve enformasyon depoları, arama motorları ve benzeri veri ağları örnek gösterilebilir. “Büyük veri” kavramı bu şekilde dünya çapında fenomen bir kavram haline gelmiştir. Kavramı anlamak ve bu sistemden etkili yararlanabilmek için çok sayıda araştırma yürütülmektedir. Medya ve iletişim çalışmalarında ise büyük veri etkili veri kullanımı ve karmaşık bilgi ağlarının yorumlanması çerçevesinde ele alınmaktadır. Özellikle gazetecilik alanında büyük veri 2000’li yıllardan itibaren önemli araştırma konularından biri haline gelmiştir. “Veri gazeteciliği” önemli bir iletişim alanına dönüşmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de de yeni bir kavram ve alan olan veri gazeteciliğinin nasıl kavramsallaştırıldığını ele almaktadır. Amaçsal örneklem kapsamında konu ile ilgili ulaşılan çalışmalar içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edile bulgular, kavramsallaştırmanın hala tam olarak yapılamadığı ve ilgili çalışmaların yeterli düzeyde olmadığına işaret etmektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye’de Veri Gazeteciliği ile İlgili Çalışmalardaki Kavramsal ve Metodolojik EksikliklerArticle058273289WOS:000556723500010