Cansızlar, DoğanCansızlar, DoğanBostan, KutayEconomics2024-07-072024-07-072022https://hdl.handle.net/20.500.14411/4967E-ticaretin geleneksel ticaretin vergilendirildiği şekilde vergilendirilmesi günümüzde internetin giderek artan kullanımı ve e-ticaretin ekonomide giderek artan hacmiyle birlikte her geçen gün daha önemli hale gelmektedir. Buradan hareketle araştırmada ABD'nin icadı olan internetin, günümüzde e-ticarete yönelik olarak oluşturduğu fırsatların, geleneksel ticaret düşünülerek oluşturulmuş ülke vergi mevzuatları karşısında ortaya çıkardığı problemler ile bu problemlerin vergi kanunlarındaki hangi eksiklikler dolayısıyla ortaya çıktığı incelenmiştir. Bahsi geçen bu eksikliklerin çözümüne yönelik ulusal ve uluslararası çapta yapılmış çalışmalar ve uygulamalar incelenerek olumlu ve olumsuz yönleri değerlendirilmiştir. Bu araştırma aynı zamanda internetin kullanıma sunulmasının ardından e-ticaretin vergilendirilmesine yönelik gerçekleştirilen bu çalışmalar ve uygulamaların başlangıcından bu yana geçen yaklaşık 20 yıllık süreçteki sürekli değişim ve gelişim dolayısıyla oluşan belirsizlik ortamının, sağlıklı bir değerlendirmesinin ve güncellenmesinin yapılabilmesi amacıyla derleme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bütün bu incelemelerin ardından Türkiye'deki durumun değerlendirmesi yapılmış ve ülkemizde gerçekleştirilen çalışma ve uygulamalara değinilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda ülkemizdeki duruma yönelik olarak analizler gerçekleştirilmiş ve öneriler ile alternatif çözüm yollarına değinilmiştir. Anahtar Sözcükler: E-ticaretin Vergilendirilmesi, OECD, Dijital Ekonomi, İnternet, İş YeriThe taxation of e-commerce in the same way that traditional commerce is taxed is becoming more important day by day with the increasing use of the internet and the increasing volume of e-commerce in the economy. From this point of view, in the research, the opportunities created by the internet, which is the invention of the USA, for e-commerce today, the problems that the country's tax legislation created with traditional trade in mind, and the deficiencies in the tax laws of these problems are examined. National and international studies and practices for the solution of these shortcomings were examined and their positive and negative aspects were evaluated. This research was also carried out in the form of a compilation in order to make a healthy assessment and update of the uncertainty environment caused by the constant change and development in the 20-year period since the beginning of these studies and practices for the taxation of e-commerce after the introduction of the internet. After all these examinations, the situation in Turkey was evaluated and the studies and practices carried out in our country were mentioned. In line with the findings obtained, analyzes were carried out regarding the situation in our country and suggestions and alternative solutions were mentioned. Keywords: Taxation of E-commerce, OECD, Digital Economy, İnternet, WorkplacetrMaliyeİşletmeElektronik ticaretFinanceBusiness AdministrationOECD ülkeleriElectronic commerceTürkiyeOECD countriesTürkiyeVergilendirmeTaxationE-ticaretin vergilendirilmesi: Seçilmiş ülke uygulamaları ve TürkiyeTaxation of e-commerce: Selected country practices and TurkeyMaster Thesis7112090103