Güner, Saime ŞanlıÜner, M. MithatBusiness2024-09-102024-09-10202202147-877510.21325/jotags.2022.1055https://doi.org/10.21325/jotags.2022.1055https://hdl.handle.net/20.500.14411/7560Sosyal medya kullanımının bilgi edinmek ve iletişim sağlamak amacıyla artmasıyla\rtüketicilerin günlük yaşamı üzerinde büyük bir etkisi olmuş ve bireylerin birbirleriyle\riletişim kurma ve seyahat etme şekilleri değişmiştir. Bu gelişmelerin turizm işletmelerine\retkisi seyahat topluluklarının varlığının artmasına ve seyahat endüstrisinde önemli\rdeğişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. Bu araştırmada, İngiltere, Almanya ve Rusya’da\ryaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular\ryöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm\rtüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmadan elde\redilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler\rdeğerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma)\rkullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe\rilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör\ranalizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış\raçılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rTercihleri Üzerine EtkisiArticleN/AN/A10215251549