Eke, Ali ErkanEke, Ali ErkanÇiçek, GazaliDepartment of Business2024-07-072024-07-072004https://hdl.handle.net/20.500.14411/5738Dünyada meydana gelen hızlı gelişim dünyanın farklı bölgelerindeki insanların sık sık bir araya gelmelerini gerektirmektedir. Ticaretin uluslararası boyutta gelişiyor olması, turistik sebeplerle de olsa insanların dünyanın farklı bölgelerine ilgi duyması ve hava yolunun en güvenilir ulaşım aracı olması, hava ulaştırmasının önemini artırmaktadır. Dünyada ve özellikle Avrupa Birliği üyesi ülkelerde sivil havacılık alanında faaliyet gösteren örgütler bu alanda meydana gelen gelişmelere ayak uydurabilmek için örgütsel anlamda bir dizi değişikliklere gitmişlerdir. Bu çalışmada dünyada sivil havacılık alanında faaliyet gösteren sivil havacılık otoriteleri, hava seyrüsefer hizmet örgütleri ve hava meydanı işleticilerinin örgütsel yapıları hakkında bilgi verilmiştir. Türkiye'de sivil havacılık alanında faaliyet gösteren kuruluşlar anlatıldıktan sonra bünyesinde hava seyrüsefer hizmeti ile hava meydanı işletmeciliği görevlerini beraber yürüten DHMİ Genel Müdürlüğü örgütsel açıdan değerlendirilmiştir. Özellikle Avrupa Birliği ülkelerinde hava seyrüsefer hizmet örgütlerinin yapısı ile Türkiye'nin farklı yönleri ortaya konulmuş, Türkiye'de hava meydanlarının yeniden yapılanması ve özerk hava seyrüsefer hizmet örgütünün zaman geçirilmeden oluşturulması konularında görüş ve önerilerde bulunulmuştur.Because of rapid change in the world, people in different geographical regions have to come together very often. Importance of air transportation increases, as trade has international dimension, people in the world have touristic interest on different regions of the world and as the air transportation being the safer way of transport. Rapid development in civil aviation forces countries in the world, especially European Union candidate states, to make some radical organisational changes. In this study there is information about organisation structure of civil aviation authorities, air navigation service providers and airport administrations in the world. First of all civil aviation organisations in Turkey are taken in to consideration and than General Directorate of State Airports Authority (DHMİ) which serves both airport administration and air navigation service is examined across organisational perspective. Especially organisational differences between Turkish air navigation service provider and European Union candidate states' air navigation service providers are determined and express opinion and proposal about establishing autonomous air navigation service provider and reorganisation of airport administrations at the right time.trKamu YönetimiSivil HavacılıkİşletmeDevlet Hava Meydanları İşletmesi Genel MüdürlüğüHavacılıkPublic AdministrationCivil AviationHavacılık sektörüBusiness AdministrationGeneral Directorate of State Airports AuthoritySivil havacılıkAviationAviation sectorSivil havacılık işletmeleriCivil aviationCivil aviation companiesYeniden yapılanmaRestructuringTürkiye'de sivil havacılığın yeniden yapılanması: DHMİ örnek olayıMaster Thesis144726093