Aras, GökşenEren, ElifEren, ElifAras, GökşenDepartment of English Language and LiteratureDepartment of Basic English (Prep School)2024-07-072024-07-072023https://hdl.handle.net/20.500.14411/5157Bu tez, Camus'nün felsefesi doğrultusunda Sürücü Koltuğu ve Saatler romanlarındaki karakterler için saçma olanı ve sonuçlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Her iki romanda da karakterler saçmanın farkında oldukları için ya intihar ederler ya da intihara meyilli olurlar. Bu farkındalık, onları varoluşlarını sorgulamaya iter. İntiharı düşünmeleri, saçmaya başkaldırma arzularından ileri gelmektedir. Tezde, saçmaya baş mı kaldıracakları yoksa ona teslim mi olacakları tartışılır. Camus'nün felsefesini kavrayabilmek için varoluşçu felsefesinin tarihine kısaca değinilmiştir. Ayrıca, saçmanın ve yabancılaşmanın ne olduğu ve saçmayı ortadan kaldırmanın yollarına da değinilmiştir. Karakterlerin intiharlarını daha detaylı analiz edebilmek için intihar teorileri de sunulmuştur. Sadece intihar etmeyen karakterin saçmaya karşı başkaldırabildiği; intihar eden karakterlerin ise saçmaya başkaldırdıklarını düşündükleri halde saçmaya teslim oldukları sonucuna varılmıştır. Ölümün, saçmanın ta kendisi olması nedeniyle ortadan kaldırılamayacağı için ölüm sadece bir yanılsamadır. Anahtar Sözcükler: Saçma, İntihar, Varoluşçuluk, Sürücü Koltuğu, SaatlerThis thesis aims to explore the absurd and its consequences for the characters in The Driver's Seat and The Hours in the light of Camus' philosophy. In both novels, the characters either commit suicide or become suicidal due to their awareness of the absurd. This awareness causes them to question their existence. The reason why they consider suicide is their desire to revolt against the absurd. It is discussed whether they manage to revolt against it or they just surrender to it. In order to realize Camus' philosophy on the absurd, the history of existentialist philosophy is mentioned briefly. In addition, the definitions of the absurd, alienation and the ways of removing the absurd are added. Moreover, the theories of suicide are introduced so as to analyse the suicides of the characters in a more detailed way. It is concluded that only the character who does not commit suicide is the one who manage to revolt against the absurd whereas the other characters who commit suicide surrender to the absurd while they think that they revolt against it. Death is an illusion for them in light of the fact that the absurd cannot be removed because death is but the absurd itself. Keywords: Absurd, Suicide, Existentialism, The Driver's Seat, The Hoursenİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Language and LiteratureTeslim olmak ya da başkaldırmak: Sürücü Koltuğu ve Saatler romanlarında saçmayı ortadan kaldırma çabalarıSurrendering or revolting: The endeavors of removing the absurd in The Driver's Seat and The HoursMaster Thesis8279090125