Aygün, Muhammet YağızŞimşek, A. AslıAygün, M. YağızÖner, Altın Aslı ŞimşekLaw2024-09-102024-09-10202012146-17081302-486810.32957/hacettepehdf.679592https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.679592https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/389307/insan-haklari-temelli-hukuk-klinigi-modeli-yasama-klinigi-uygulamasihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7502Bu çalışmanın konusu, hukuk kliniği modellerinden biri olan yasama kliniği bağlamında klinik hukukeğitimi ve insan hakları eğitimi ilişkisidir. Bu çerçevede temel araştırma sorusunu “Türkiye’de hukukfakültelerinde insan hakları eğitiminin güçlenmesi için klinik hukuk eğitimi modeli çare olabilir mi?”olarak belirledik. Bu soru kapsamında mevcut hukuk eğitimine getirilen eleştirileri tarihsel bir gözle elealdık. Bu eleştiriler ışığında klinik hukuk metotlarının hem dünyada hem de Türkiye’de gelişimini, farklıklinik modellerini ve belirli bir model olarak yasama kliniğini inceledik. Yasama kliniğini incelerkenkendi deneyimimiz olan ve 2018-2019 Güz Dönemi’nde yürütmüş olduğumuz kliniğin yaklaşımını,yöntemini, çalışma ilkelerini, işlenişini, insan hakları eğitimine katkısını klinik gözlemleri bağlamındaanaliz ettik. Böylece insan haklarının hukuk fakültelerinde hak ettiği değeri görmesinde ve hak temelli birhukuk nosyonunun öğrenciye kazandırılmasında klinik hukuk metotlarının bir alternatif sunduğusonucuna vardık.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİNSAN HAKLARI TEMELLİ HUKUK KLİNİĞİ MODELİ: YASAMA KLİNİĞİ UYGULAMASIArticleN/AN/A1012776389307