Samut, Pınar KayaAdıgüzel, HasanDepartment of Business2024-07-072024-07-072019https://hdl.handle.net/20.500.14411/5764İletişim çağında ve küreselleşen dünyada telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, küresel pazarlarda boy gösterebilmek ve müşteri memnuniyetini arttırmak adına yaşanan değişimleri ve gelişimleri yakından izlemek zorundadırlar. Telekomünikasyon sektörü, kesintisiz ve hızlı bir şekilde hizmet vermek zorunda olan bir sektördür. Bu nedenle faaliyetlerin yürütülebilmesi için gerekli ürün ve hizmetleri satın alma süreçleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, telekomünikasyon sektörüne yönelik olarak tedarikçi performans değerlendirme amaçlı bir Dengeli Puan Kartı oluşturmaktadır. Türkiye'de tedarik zincirlerine, yönetimlerine ve tedarikçi performans değerlendirmesine yönelik çok sayıda çalışma bulunmasına karşılık telekomünikasyon sektörüne yönelik çalışmalardan üç tane bulunması, bu çalışmanın önemini artırmaktadır. Dengeli Puan Kartının oluşturulmasına yönelik olarak öncelikle olası performans değerlendirme kriterleri belirlenmiş, tez danışmanından ve sektörde konusunda uzman kişilerden görüş alınarak esas alınacak ana ve alt kriterler tespit edilmiştir. Oluşturulan derecelendirme tabloları, sektörde tedarik zinciri yönetiminde aktif görev yapmakta olan 5 uzmana gönderilmiş ve puanlandırma yapmaları istenmiştir. Uzmanlardan gelen yanıtlar Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) kullanılarak analiz edilmiş ve kriterlerin önem dereceleri elde edilmiştir. AHP ile elde edilen önem derecelerine göre sıralama yapılarak ve Dengeli Puan Kartının boyutlarına dağıtılarak telekomünikasyon sektörü için bir Dengeli Puan Kartı oluşturulmuştur.Enterprises which carry on a business in the telecommunications sector have to follow the developments and changes in order to appear in global marketplace and increase customer satisfaction in an era of communication and globalizing world. The telecommunications sector is a sector which has to provide fast and continuous service. Therefore the process of purchasing required goods and services is of capital importance in order to conduct an activity. The main purpose of this research is to create a Balanced Scorecard with the purpose of evaluating vendor performance intended for the telecommunications sector. Although there is a great number of research for supply chain, management and vendor performance evaluation there are three research intended for the telecommunications sector which increases the significance of this one. Potential performance evaluation criteria are designated primarily and main-criteria and sub-criteria are determined after receiving opinion by thesis advisor and experts in their field in sector in order to create the Balanced Scorecard. The grading tables created were sent to 5 experts who work in supply chain management and they were requested to score. Responses sent by the experts were analyzed by using Analytic Hierarchy Process (AHP) and significance levels of the criteria were acquired. The significance levels acquired with AHP were sorted and distributed according to the measurements of the Balanced Scorecard thus a Balanced Scorecard were created for the telecommunications sector.İşletmeAnalitik hiyerarşi süreciDengeli ölçüm kartıMüşteri tatminiBusiness AdministrationAnalytical hierarchy processTedarikçi seçimBalanced scorecardCustomer satisfactionTelekomünikasyonSupplier selectionTelecommunicationTelekomünikasyon sektörüTelecommunication sectorTelekomünikasyon sektöründe tedarikçi seçim kriterlerinin geliştirilmesi: AHP ve dengeli puan kartı uygulamasıDoctoral Thesis5749030213