Arslan, MehmetAkbal, BilgeDepartment of Business2024-07-072024-07-072010https://hdl.handle.net/20.500.14411/5224Bu çalışma ile bankacılık sektöründeki insan kaynaklarına yönelik performans ölçme kriterlerinin belirlenmesi, bunların çalışanlar tarafından nasıl algılandığının tespiti ve iş tatminine yönelik etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. İş tatminsizliğinin en önemli sonuçları şüphesiz iş yerine yönelik olanlarıdır ancak bu tatminsizlik bununla sınırla kalmamakta ve insanın tüm hayatını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle iş tatmini çalışanların verimliliğinin sağlanmasında önemle üzerinde durulması gereken bir konudur.Örgütlerde, çalışanlarla yöneticilerin birlikte amaçlar saptaması, çabaların birleştirilmesi ve alınan sonuçların değerlendirilmesi için yapılan performans değerlendirme, çalışanların performansını planlamayı, değerlendirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamakta, objektifliği, uygunluğu, güvenilirliği, iş birliği ve iletişim sağlama özelliği ile iş tatmini üzerinde etkili olmaktadır. Bu nedenle, dinamik bir süreci ifade eden performans değerlendirmenin sektörel olarak incelenmesi ve iş tatmini üzerindeki etkilerinin tespiti verimlilik ve etkinliğe önemli katkılar sağlayacaktır.Taşıdığı risk ve yoğun çalışma temposuyla diğer birçok sektördeki çalışanlardan daha ağır çalışma koşullarına sahip olan banka çalışanlarının, kendilerine uygulanan performans kriterlerine ilişkin algıları, bu kriterlerin iş tatminlerine yönelik etkileri ve bunun kamu ve özel sektör açısında karşılaştırılması üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Bu çalışma ile elde edilen verilerin, bankacılık sektöründe çalışanların iş tatminini artırıcı önlemlerin alınmasında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler1.Bankacılık2.Performans3.Performans Değerlendirme4.İş TatminiThe objective of this study is to determine the human resources-oriented performance measuring criteria in the banking sector, to see how these criteria are being perceived by employees and to detect their effects on the job satisfaction. Undoubtedly, the most important effects of the job dissatisfaction are those regarding the workplace but these effects are not limited to that and they can influence negatively the whole life of a person. For this reason job satisfaction is a subject on which great emphasis must be put in order to provide the effectiveness of employees.In organisations the purpose of performance measuring realized in order for employees and managers to determine jointly the objectives, to unite their efforts and to evaluate results is planning, evaluating and developing the performance of employees. Thus, important contributions will be made to efficiency and effectiveness by sectorally examining the performance evaluation.Perception of bank employees, regarding the performance criteria applied on them, the effect of these criteria on their job satisfaction and the comparison of these from the viewpoint of public and private sectors are important subjects on which great emphasis must be put. It is considered that data obtained with this study will contribute greatly to take necessary precautions increasing the job satisfaction of employees of the banking sector. Data in this research are obtained by survey method.Keywords1.Banking2.Performance3.Performance Evaluation4.Job satisfactiontrBankacılıkİşletmeAnkaraBankacılıkBankalarBankingBusiness AdministrationKamu bankalarıAnkaraPerformansBankingBanksPerformans değerlendirmePublic banksPerformanceÇalışanlarPerformance evaluationÖzel bankalarWorkersPrivate banksİş doyumuJob satisfactionBankalarda Uygulanan Performans Değerlendirme Kriterlerinin, Çalışanların İş Tatminleri Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması: Ankara İli Özel ve Kamu Bankaları KarşılaştırmasıA Field Research Regarding Determination of the Effects of Performance Evaluation Criteria Applied in Banks on the Job Satisfaction of Employees: Comparison of Private and Public Banks in the City of AnkaraMaster Thesis2491390151