Karasar, Hasan AliEr, SemaKarasar, Hasan AliInternational Relations2024-07-082024-07-082015https://hdl.handle.net/20.500.14411/6063Bu tez, günümüz dünyasında önemli bir kavram olarak karşımıza çıkan yumuşak gücü ve bu bağlamda Türkiye Cumhuriyeti'nin uygulamakta olduğu uluslararası eğitim faaliyetlerini tarihsel gelişmeler, uluslararası ilişkiler, ülkenin siyasi, kültürel ve dış politika değerleri açısından incelemektedir. Tez içerisinde güç kavramı, gücün değişen mahiyeti, yumuşak güç kavramı ve yumuşak gücün kaynakları kapsamlı bir şekilde tanımlanmaktadır. Çalışmada, Türkiye'nin özellikle son yıllarda artan yurt dışına yönelik eğitim projeleri, yumuşak güç bağlamında değerlendirilmiştir. Tez de, bir dış politika ürünü olarak Türkiye'nin kamu kurum ve kuruluşlarının yaptığı uluslararası eğitim faaliyetleri özelde incelenmiştir. Türkiye'nin uluslararası eğitim faaliyetlerini üstlenen kamu kurumları; Türkiye İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı, Yunus Emre Enstitüsü, Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı mercek altına alınmış, faaliyetleri ortaya konulmuş ve yumuşak güç kavramı ile uluslararası eğitim faaliyetlerinin ilişkili olduğu iddia edilmiştir. Bunlar yapılırken Türkiye'nin kamu kurumları eliyle yapılan uluslararası öğrenci politikalarının analizi yapılmış, yapılan analizler tablolar ve grafiklerle ortaya konulmuştur. Anahtar Sözcükler : Yumuşak Güç, Uluslararası Eğitim Faaliyetleri, Türkiye'nin Uluslararası Eğitim Faaliyetleri, Türkoloji Projesi, Türkiye Bursları Projesi, TİKA, YTB, MEB, YEE, DİB.This thesis investigates soft power which is an important concept in today's world and international educational activities implemented by Turkey in terms of historical development, international relations, political, cultural and foreign politics' values, as well. Throughout the thesis, the term of power, changing nature of power, the concept of soft power and sources of soft power were inclusively defined. In the study, projects related to education abroad which has been increased significantly nowadays were evaluated in the context of soft power. In the thesis, international educational activities carried out by state institutions and organizations of Turkey as a foreign politics output were especially examined. Such state institutions carrying out Turkey's international activities as Turkish Cooperation and Coordination Agency, Yunus Emre Institute, the Presidency for Turks and Related Communities, Ministry of Turkish National Education and Directorate of Religious Affairs were held under microscope, their activities were identified and it was claimed that educational activites are interrelated with the concept of soft power. Simultaneously, international student policies of Turkey implemented by Turkish state institutions and organizations were analyzed. The results of analyses were shown in tables and graphs, as well. KeyWords: Soft Power, International Educational Activities, Turkey's International Educational Activities, Turcology Project, Turkish Scholarship Projects, TİKA, YTB, MEB, YEE, DİB.trEğitim ve ÖğretimUluslararası İlişkilerBurslarEğitimEğitim faaliyetleriEducation and TrainingMilli Eğitim BakanlığıInternational RelationsScholarshipsTürk İşbirliği Kalkınma AjansıEducationTürk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı BaşkanlığıEducation activitiesMinistry of National EducationUluslararası ilişkilerTurkish International Co-operation AgencyTurkish International Cooperation and Development AgencyUluslararası politikaInternational relationsYumuşak güçInternational policySoft powerYurt dışı eğitimiAbroad educationYumuşak Güç Kavramı Bağlamında Türkiye'nin Uluslararası Eğitim FaaliyetleriTurkey's International Education Activities in the Context of Soft Power ConceptMaster Thesis423140083